tisdag 18 november 2008

Hemma igen

Är nyss hemkommen från Katrineholm. Vi var ute på en grekisk restaurang. Jag åt mixspett kycklingfilé och fläskfilé med couscous och tzatsiki. Mums! Sen åkte vi hem till syster min och fikade. Hon hade bakat jättegoda After Eight muffins! Blev lite inspirerad att också baka muffins..Finns ju hur många olika sorter som helst! Lite drygt är bara att jag inte har egen ugn utan måste ut i allrummet om jag ska använda den..

Vi kollade på gamla kort, pratade gamla minnen och skratta gott:) Mysigt att få umgås med pappsen och syster. Men vill träffa mammis också! Var längesen nu..Saknar dig mamma! <3

Har bokat tvättstugan imorgonbitti 7.00-10.30. Skönt att komma upp tidigt! Måste försöka få lite plugg gjort imorgon också. Ska träna också, har jag bestämt! Det där med att jag skrev att jag känner mig dålig för att jag inte tränar. Det har ju inget att göra med att jag tycker man är dålig om man inte tränar ett visst antal gånger i veckan. Nej inte alls, det är ju upp till var och än. Men har jag väl bestämt mig för att träna och jag sen bangar, som jag gjorde igår, då känner jag mig dålig som inte gör det. Stolthet, självdisciplin, principsak bidrar till att jag väntar mer av mig själv. Men, måste säga att det var grymt skönt att bara ligga och sova, slippa känna måsten. För träning ska ju trots allt vara kul och inget påtvingat. Så imorgon ska jag träna för att jag tycker det är kul och för att det får mig att må bra:)

Nu ska jag börja göra mig redo inför natten. Sammanfattningsvis har det varit en bra dag. Som till en början var ganska seg och tråkig..Men sen tog den fart och blev tillslut riktigt bra:)

Kram och gonatt på er mina vänner små!

Inga kommentarer: