tisdag 3 februari 2009

Piggare idag!

Gårdagens vila var nog välbehövlig. Idag har jag känt mig mycket piggare och friskare! Inte alls lika förkyld längre, skönt! Kände dock att jag inte orkade med en heldag i skolan idag utan behövde en mjukstart, så jag hoppade över föreläsningen på förmiddagen för att göra lite nytta här hemma istället. Skönt att diska och plocka lite, får krupp när det är stökigt! Gick sen på föreläsningen som var på eftermiddagen gällande c-uppsatsen. Efter den gick jag och handlade lite, sen cyklade jag hem och lagade lasagne. Jag brukar göra världens enklaste lasagne, men den är inte mindre god för det! Detta behöver du:

Lasagneplattor (jag använder fullkorn men det är valfritt)
Själva såsen består bara av:
Krossade tomater (en burk eller förpackning)
Mjölk (cirka 3 dl, efter behov)
En påse "Italian style Lasagne" från Santa Maria, Easy Cooking spicemix.

Toppa med riven ost.

In i ugnen på ca 225 grader i cirka 30 minuter. Sen är det klart! Väldigt smidigt och väldigt gott! Blir mer smakrikt och kryddigt jämfört med vanlig lasagne. Ett hett tips för dig som är less på att hela tiden äta samma maträtter vecka ut och vecka in:) Sen när man bor ensam som jag gör så räcker det till både en och två matlådor, perfekt!

Smaklig måltid!

Trevlig tisdagkväll på er!

Inga kommentarer: