torsdag 5 mars 2009

En bra dag!

Vita tygskor från Euroskor, märke Roots, 199 kr. Armband x 2 från KappAhl 69 kr. Matchande örhängen också från KappAhl 49 kr. Fin turkos färg! Märks det att jag längtar till sommaren?:)



Körde en enkel uppsättning av håret idag som faktiskt blev rätt fin baktill!:) Det är de små detaljerna som gör helheten;)

Hej på er gamla rävar!

Idag har varit en bra dag som dock inte hade en så rolig början. Det är ju så att om man studerar på Mälardalen så har man som ett "passérkort" kan vi kalla det som intygar att man är student. Vi får använda det kortet till att åka gratis tåg mellan Västerås och Eskilstuna eftersom det är i de två orterna som högskolan finns. På kortet finns ett litet klistermärke som visar vilken termin, år samt personnummer som kortet avser. Det är ju nu vårtermin, därmed måste jag hämta ut ett gällande klistermärke där det står VT09 på för att kortet ska vara giltligt. Det hade jag totalt missat! Så jag visade glatt fram kortet för konduktören men hon var snabb med att se att kortet gällde för HT08. Fan, fan, FAN! 120 spänn tack. Bara att betala och se glad ut. Vilket jag hade svårt för eftersom det kändes så surt!! Hade kunnat åka helt gratis, men nej, sammanlagt fick jag nu betala typ 200 kr för tågresan tur-retur. Men men, har bara mig själv att skylla som inte uppmärksammat detta. Har ju hänt värre saker.

Väl framme i Vås blev det en trevlig dag med Jossan! Ett kärt återseende med en sväng på stan, lunch, besök på en jobbmässa samt en snabb fika. Påväg hem på tåget kände jag en stark känsla av att jag inte ville hem. Så less på att sitta hemma och glo, är bara tråkigt och ensamt! Så jag skickade iväg ett mess till en arbetskollega för att se om hon ville ses men hon jobbade..Så jag tog en sväng på stan här hemma för att fördriva tiden. Inget går ju upp mot lite shopping när man vill att tiden ska gå;) Blev ett par vita tygskor, armband och örhängen som ni redan vet. Har bara inhandlat en massa vår/sommarkläder och skor på senaste som jag alltså inte kan använda än..Men den som väntar på något gott..Väntar ALLTID för länge:)

Fick reda på idag att jag klarade förra tentan också! Jag som tyckte den var så klurig..Men inte för klurig för clever-Sandra tydligen hehe;) Känns riktigt skönt då det hade blivit jäkligt mycket att göra om det blivit omtenta på den..Men det blidde det inte! Najsss!

Sammanfattningsvis en bra dag och en välmåendekänsla innfinner sig hos mig idag:) Härligt!

Ljust enda till halv 6-6 nu på kvällarna! Visst är det underbart?! :D

Kramar från en glad Sandris

6 kommentarer:

Sandra sa...

Grattis till tentan gumman :)

Anonym sa...

Kul att du klarade tentan :) grattis! Lät som en trevlig dag..i vår smak ;) Typ likadana skor som ja har ju ;) ovanligt..hihi! kramii

Anonym sa...

Vad härligt, grattis till tentan! Å gillade verkligen dina nya smycken, ska nog kolla in dem lite närmare. Känns som det kan vara något som skulle falla mig i smaken oxå :)Börjar oxå känna att det riktigt kryper vårkänslor i kroppen. Å här nere har vi ju kommit en bra bit på väg med barmark, snödroppar och SOL.
Ska förresten laga "dina" biffteki biffar imorgon, tyckte det såg och lät otroligt gott ut.

Anonym sa...

Gött gött att du klarade tentan!!! Vilka fina inköp du hade gjort =)

Anonym sa...

Grattis gumman! Jag har sagt det förr och jag säger det igen....du är bäst!!! Jättesnygga vår-saker du köper hela tiden!! Det är svårt att hålla fingrarna i styr när man går runt i alla affärer bland alla fräscha grejer som har kommit in.. : )

Anonym sa...

Åhh vilken glad överraskning att mötas av så många kommentarer! Fortsätt så, varit lite snålt annars på senaste tycker jag;) Jättekul att se att min blogg inspirerar er till både maträtter och smycken!:)Tack alla för gratulationer för tentan, det värmer! Trevlig helg och puss på er alla trogna läsare! NI är bäst! hihi