tisdag 14 april 2009

Helgen med mera

Påskhelgen har varit toppen men väldigt intensiv. Jobbade i fredags. Efter jobbet åkte jag hem till Nykvarn för att käka lite påskmat med mamma, systeryster, mormor och morfar. Jättemysigt! Sov över där, åkte sen hem till Etuna igen på lördagmorgon för att jobba. Efter jobbet tog jag tåget till Nykvarn igen för att parta lite med Therese och Tina. Som ni sett vid förra inlägget så hade vi riktigt kul:) Var lite seg på söndagen men var bara att bita ihop. Dags att åka tillbaka till Etuna igen för att jobba mina sista 4 timmar för denna helgen. Har varit trött och sliten efter allt hattande fram och tillbaka men har helt klart varit värt det! På söndagskvällen kom syrran hit. Vi käkade American pizza, mums! Sen dega vi i min soffa, lika sega båda två. Igår började vi dagen med att gå en timmes promenad i skogen innan frulle. Så skönt! Sen gick vi en sväng på stan, käka lunch i gamla staden, mysigt! Köpte två par nya örhängen, billiga sådana. Th shoppade lite snygga kläder! Jag fick även en del plugg gjort denna dag. När hon åkt hem på kvällen så tog jag tag i disk och annat plock som var nödvändigt. Blev sängen ganska tidigt, sliten!

Idag hade vi vår femte intervju. Gick bra! Alltid lika intressant att lyssna på kvinnornas upplevelser. När den var klar cyklade jag ner på skolan för att skriva ut en intervju som jag skulle gå igenom. Väl hemma igen lagade jag lite lunch; bacon, broccoli och kidneybönor fick det bli. Sen pluggade jag lite. Kände hur ögonlocken blev allt tyngre och somnade ett par timmar i soffan. När jag till slut bestämde mig för att det var dags att vakna ur dvalan, gick jag ut på en timmes promis i skogen. Är så glad att jag hittat till skogen, är så mycket skönare att gå där än inne i stan! Nu på kvällen har jag lagat mat; spaghetti och köttfärsås. Pluggat och sen fikat lite i min ensamhet. Men snart är det slut på ensamheten i några dagar. Åker ju till älsklingen på torsdag!:D Prata med min nya chef på Joy idag också, ska jobba några timmar på fredag för att känna på det lite. Ska bli kul!

Imorgon blir det tvättstugan på morgonen. Sen lär jag väl plugga. Har fått ont i mina benhinnor, men jag ska nog gå på pump imorgonkväll. Är ju inga hopp eller så där.

Det där var vad jag kallar en uppdatering det! :)

Puss & Kram på er mina små läsare:)

1 kommentar:

Sanna sa...

Det är alltid skönt att få en liten uppdatering om ditt liv... ; ) Va spännande att du ska prova på nya jobbet på fredag, det kommer gå superbra! Ta hand om dig! Puss o kram