måndag 12 oktober 2009

"Söndag"

Helgen har varit väldigt mysig och trevlig! Mamsen och systra mi kom lagom till jag slutade jobbet i lördags. Kvällen bjöd på kalas i Älmhult för J´s brorsdotter. Trevligt trevligt! Igår hade vi "lördag" eftersom vi var lediga idag. Då tog vi en sväng på stan först, sen åkte vi till Älmhult igen men nu för att gå på Ikea. Vi köpte hem en massa doftljus, små ljushållare för värmeljus, en vas, galjar och vinglas. Så kvällen bjöd på massa myspys i ljusens sken och doft :) Det blev tacopaj och lek med kamerorna. Både mamma och jag har ju systemkamera så vi höll på hela kvällen och fiffla med dom. Kul var det! :)

Idag har vi då haft "söndag", och den har vi spenderat på stan. Jag shoppade sminkgrejer som tagit slut..mindre rolig utgift men tyvärr ett måste. Sen blev det ett par jeans, en kjol, hårspännen, bordstabletter och fejkblommor till mina amplar. Tur jag nyss fyllt och fått lite pengar..:P Men kom ganska billigt undan trots allt! Tack mamma och farmor! Mitt kära besök tog tåget hem vid 17. Sen har jag lagat mat och laddat för träning...Vilket gick mindre bra. Så jäkla trött har jag varit ikväll! Att ha varit ledig två dagar i rad och haft större delar av familjen på besök, innebar nog att jag slappnat av. Det är nog det som gör att jag känner mig tröttis. Men imorgon är det dags för jobb igen! Blir dock bara 3 jobbpass denna vecka. Jag sket i alla fall i träningen ikväll. Satsar på morgonpromis imorgon i stället och träning mina lediga dagar i veckan. Kommer ju hinna med det. Denna kväll blir lugn och skön. Ska nog tända lite ljus nu och kanske ta en kopp té :) Myspys! Riktigt kallt och ruggigt ute nu så då känns det extra mysigt att få krypa upp i soffan :)

Följer lite bilder från bilresan till Älmhult igår. Härliga färger ute nu!









2 kommentarer:

Sandra sa...

Gud vilka fina kort du tagit gumman <3

Sandra sa...

Myspysigt att ha familjen på besök!! :) Hur går det på jobbet nu då, har du börjat komma in i rutinerna? Stor kram