onsdag 6 januari 2010

"Nu är glada julen slut slut slut.."

Julegranen kastas ut ut ut! Ja idag har vi städat ut julen. Känns riktigt skönt att det är nytt år, och julstöket är avklarat. Nu kan man blicka framåt mot våren!! Som detta år kommer bli en extra spännande vår för min del då jag ska börja på nya jobbet! Känns riktigt kul och spännande, men lite läskigt också! Nu är det upp till bevis om jag behärskar detta yrke så bra som jag tror! :) Men jag tror det blir kanon, bara jag kommit in i det!

Har varit en riktigt bra dag idag! Började den med att gå runt sjön imorse i snöyran! Kommit mycket snö! Extra jobbigt att pulsa runt i den så det blev en riktigt effektiv promenad om man ser det ur träningssynpunkt :) Gött mos!! Kan behövas nu efter allt man stoppat i sig under jul och nyår..Ska sätta igång med passen också, men det får nog bli nästa vecka när vi är tillbaka till "vanliga" veckor igen! Annars har vi som sagt städat bort julen idag. Så jag gjorde det medans sambon min var nere i förrådet och röjde all jäkla skit som vi har där! Kunde slänga en massa så nu kommer man till och med in där!! OMG!! ;) Blev en god middag och nu jäser vi båda två. Jag tog disken direkt efter maten och det känns riktigt skönt! Blir väl lite kaffe sen om jag känner oss rätt..:)

Imorgon är det dags för lite jobb igen. Jobbar nu torsdag till lördag. På lördagkväll är det fest planerat och det ser jag veeerkligen fram emot! Nu har jag ju något att fira också :) Blir med mina arbetskamrater så det får väl bli lite av en avskedsfest också..:( Men mest fira!! Jihuuee!!

Om några veckor bär det av mot varma Thailand och jag börjar längta rejält! Bort från snö och kyla, till sol och bad!! Ahh!! Var och tog hepatit-vaccin igårmorse så nu är jag skyddad mot det i alla fall! Jag är mest nojig för att bli magsjuk för det verkar vara ganska vanligt..Får ta med en massa magmedicin hemifrån! Är i valet och kvalet om jag ska ta med min systemkamera på resan..Kan ju ta riktigt snygga bilder! Men är ju lite knepigt att släpa med sig..Hur skulle ni ha gjort?? Ilandsproblem i knooow!! Thailandsresa-systemkamera...Guuu vad jobbigt asså!! ;) Nej men ni fattar nog.

Verkar som blogglusten hittat tillbaka med det nya året, kul va? :)

Men det var allt för nu!

Ha en fortsatt mysig onsdagskväll!

Kramar!

Ps. Tack för alla söta gratulationer till jobbet!! Ds.

2 kommentarer:

Therese sa...

Guud va kul att du fick jobbet!! Jag sa ju i måndags att det skulle vända snart :) Du är verkligen värd den här chansen! Therese

Sanna sa...

Du kommer klara ditt nya jobb galant! Du har ett superår framför dig, härligt! Det där med magmedicin, av egen erfarenhet..hrrrhrmmmm...så är medicinen i Thailand 100 gånger bättre än den som finns här. Och dom är superduktiga och hjälpsamma på apoteken, så släpa inte med för mycket i onödan! Kramar!