lördag 2 oktober 2010

Födelsedagen

I torsdags var det min tur att fylla år. 26 år. Var en vanlig arbetsdag förutom att jag blev uppvaktad av mina fina kollegor, fick en manikyr av dom! Hade önskat mig det. Efter jobbet så väntade en jättefin blombukett och ett paket på mig. Blommorna var ifrån mamma och paketet från Therese! Fick en fin sjal, ett armband och ett par örhängen av syrran, blev så glad! Hade också fått ett kort och lite godis av Tina :) Blev lite städning och matlagning/bakning innan fikagästerna kom senare på kvällen. Jättemysigt och trevligt hade vi! Fick ett litet London-kit och en kökslampa! Har så underbara vänner verkligen. Vi satt här och diskuterade om allt möjligt, så timmarna sprang iväg. Bjöd på en nybakad kladdkaka som jag dekorerade med florsocker och physalis (osäker på stavningen), med vaniljglass till. Blev god och lagom kladdig! Sen hade J laddat upp kakförrådet rejält! Mitt lilla kakmonster! :) Imorgon blir det kalas igen, då kommer J´s familj och firar mig. Ska nog slå på stort och beställa en tårta då. Baka kladdkaksmuffins tänkte jag också, dom går alltid hem!

Idag har jag gått en sväng på stan, J spelar golf. Tanken är att jag ska ta tag i min överfulla garderob idag också..men måste ju erkänna att det tar emot rejält. Hoppas jag får ett ryck sen. Senare ikväll ska vi äta räkor med tillbehör och dricka vin. Gott! En god pastarätt med kyckling till middag. Känner att jag börjar bli hungrig nu av allt matprat! :) Nej nu ska jag ringa och beställa tårta!

Ha en bra lördag!




Underbara rosor fick jag av min älskling! Dom doftar alldeles gudomligt!



Fick ett till blombud senare på kvällen, det var från pappa och Elisabeth! Så fin! TACK!


Härliga buketten från mamma!




Den fin-fina sjalen från syrran! Toppen fick jag av Tina förresten!




Smyckena som jag tycker så mycket om! Redan använts flitigt :)



Det här linnet köpte jag idag på stan, från MQ. Snyggt till ett par jeans eller instoppad i en kjol!



Häftig rygg!








2 kommentarer:

Therese sa...

Snygg sjal och smycken må jag säga :P

Tina sa...

Vilka buketter! :) Fin,fina saker! Miss you! kram