söndag 28 november 2010

Fest med fransk tema

Har varit en riktigt mysig och bra helg. Började i fredags med en mycket trevlig och god middag med kära kollegor! Henrik, värd för kvällen, bjöd på goda crepes. Både som varmrätt och efterrätt, faktiskt riktigt gott! Sen blev det Sing star till min förtjusning, nästan resten av kvällen. Var längesen jag fick sjunga nu så det var jättekul!! Jag vann som vanligt alla matcher och slog rekord..;) Lite måste man väl få skryta!? :) Kvällen var riktigt rolig men gick på tok för fort! Framåt midnatt kändes det i ögonen att man varit uppe sen halv 7, så då var det dags att åka hem och sussa!

Igår, lördag så städade och tvättade jag. J jobbade hela dagen, rätt skönt att få stöka runt här hemma i godan ro! På kvällen sen så handlade och lagade jag oss en god middag. Sen hade vi en myskväll med film. Idag har varit en lugn och skön dag. Fått upp lite julstjärnor och ljusstakar. Tomtarna och granen får vänta några veckor till. Har även slängt 10 par skor!! Ja det gjorde ont i själen. Nej men dom ligger bara i förrådet och skräpar, blir aldrig av med dom. Har försökt ge bort/sälja men nu ger jag upp. Bort med skiten! Kändes faktiskt rätt skönt. Ska försöka ge mig på min garderob också någon dag..Den behövs rensas, det kan jag lova. Lådorna håller sig knappt uppe längre. Sen har vi stekt pannkakor till middag, det var gott! Nyss adventsfikat lite med lussekatter och julmust! Mums! Såklart det första ljuset tänt också!

Jag blir gräsänka i veckan för J ska till Öland och jobba..:( Han vet inte riktigt hur många dagar det blir. Tråkigt och ensamt kommer det bli! Men får väl försöka passa på att ta tillfället i akt att njuta av lite egentid. Känns lite obehagligt att han ska sitta och köra ner dit i detta snökaos, men det går nog bra!

Den här veckan bjuder på jobb, träning, julklappsshoppande och sen årets första julbord på fredag med J´s jobb. Avslutas med kalas på söndag! En bra vecka med andra ord!

Följer lite bilder från i fredags!



Den ack så franska baskern som skickades runt. Här poserar jag med det tydligen goda vinet (jag drack inte själv av det) och den matchande baskern!


Henriks egenkomponerade meny för kvällen! Fick välja mellan 3 olika crepessorter, så stod han och gjorde den direkt! Mycket gott var det!

Sing Star!


En lycklig Sandra som får sjunga och showa :)


Inlevelse? Nääää inte farligt..;)





1 kommentar:

Sandra sa...

Härlig helg du haft gumman! Du är asläcker i klänningen :)