onsdag 10 november 2010

Julmässa och annat mys

I helgen var kära mamma och syster min på besök. Jättemysigt att ha dom här! Dom kom på fredagseftermiddagen. Då gick vi en sväng på stan och mamma klippte sig. Sen på kvällen lagade vi en god middag och smuttade på varsitt glas vin. Var som vanligt trött på fredagar även fast jag bara jobbade till 10:00. Gick ju upp lika tidigt! Så vi la oss ganska tidigt. Lördagen bjöd först på shopping på Grand Samarkand. Jag köpte en spetskavaj/cardigan, en klänning och ett par träningsbyxor. Köpte också blockljus och gardiner på Rusta. Blev dock inte riktigt nöjd med gardinerna..Fin färg, precis den jag vill ha. Men vill egentligen ha panelgardiner, det här var vanliga. Men dom var billiga så gjorde inte så mycket. Får leta nya, dock svårt att hitta panelgardiner i helfärgad rosa färg! Ganska mörk rosaröd typ. Någon som sett några någonstans?

När vi var nöjda med shoppingen så åkte vi ut till Huseby där den årliga julmässan var i full gång. Har aldrig varit på den förut, men många rekommenderade oss att åka dit. Det var jättemysigt och mycket fina saker! Dock kändes det lite tidigt med jul i början av november men var mysigt ändå. Man fick låtsas att det var runt första advent eller något :) Jag köpte faktiskt första julklappen! Efter ett par timmar på marknaden så styrde vi Audin hem igen, trötta och frusna, men nöjda! Man blir ju helt slut efter att ha gått och gått hela dagen lång. Åt en god middag på kvällen och såg en bra film. Sen somnade vi gott vid midnatt någongång.

På söndagen så åkte vi ut till J´s föräldrar för att fira Fars dag i förskott. Hela familjen P var samlad, jättemysigt. Jag fick gosa med en 2 veckor gammal söt tjej. Underbart!! Var där hela dagen, sen senare på eftermiddagen var det dags för det fina besöket att ta tåget hem. En riktigt mysig helg var det! Kändes bra i magen och hjärtat att vinka av dom men veta att vi ses redan denna helg igen! Dock blir det en kort visit lördag-söndag bara.

Onsdag idag och två arbetsdagar kvar av denna vecka. Jobbet rullar på, går lite halvtrögt just nu men är ändå kul. Trivs verkligen! Hoppas jag blir kvar sen efter årsskiftet..Har känt mig lite hängig i början av veckan, kändes som jag skulle bli sjuk. Men istället fick jag ont i en visdomstand som är påväg upp. Blir väl infekterat..:S Skulle behöva ta bort den för det är inte första gången den dummar sig, men vill inte...Alla säger ju att det gör så ont!! Usssa. Så legat lågt med träningen denna vecka eftersom jag har en infektion i kroppen. Men var ute och gick runt sjön idag, mycket skönt! Frisk luft är annars inget jag får för mycket av direkt..Inte bra!

Bla bla, nej nu får det vara färdigpratat om en massa ointressant vetande! Hej hopp!




Lördagskvällen efter en heldag av shopping! Ni kan skymta gardinerna i bakgrunden..

Julmässan. Var en massa ljus tända överallt, jättefint när mörkret började falla!

Jag och mamsen när vi fikade på mässan. Julgran i bakgrunden! :)


Systra mi och jag.

Systarna Asplunds specialitet: Tvätta luggen :)





1 kommentar:

Tina sa...

Vilken mys helg ni verkade ha haft! Tvätta lugg kortet var roligast, så er!! :) Pöss