lördag 18 december 2010

Julfest och avtackning

Igår var det julfest med jobbet på Statshotellet. Jättegott julbord var det! Men jag var så mätt efter kall- och varmrätten så blev inget gottebord för mig..Lite synd att missa det! En lyckad tillställning var det i alla fall! Vi som får gå nu till årsskiftet, alltså jobbcoacherna och vi tre som jobbar som arbetförmedlare i projekt just nu (som alla jobbat som jobbcoacher) blev rejält avtackade! Väldigt fina ord och jag kände verkligen att vi varit uppskattade! Blev nästan lite sorgligt när vi fick gå fram allihopa, stod och höll armarna om varandra och tog emot världens applåd och jubel :) Fick 3 presenter, bland annat denna baota-stora chokladask! Fick även en fin ljuslykta från Kosta Boda och en korg med blåbärsglögg och fin choklad. Kändes ganska skönt att veta att jag har jobb efter nyår nu när jag inte får vara kvar på AF. Ja jag har fått jobb, på kommunen :) Känns kanon för dom ringde och ville ha mig, smickrande! Ska jobba med ungdomar med fokus att få ut dom i arbete, praktik eller utbildning. Känns jättespännande! Ska vara med och bygga upp en ny verksamhet så det kommer bli en utmaning. Men roligt och otroligt nyttigt! Tack alla ni som tror på mig och som sagt så fina ord och lyckoönskningar! Betyder massor!

Kom hem ganska tidigt igårkväll efter festen, redan vid 23. Skönt att få en natts ordentlig sömn! Idag har jag tagit det lugnt sen gav jag mig ner på stan för lite julklappsletande. Vilket gick mindre bra; hittade ingen!! :( Ska ta nya tag imorgon med sambon som sällskap. Han har jobbat idag. Ikväll blir det mys. Lasagnen står i ugnen, börjar dofta gott här hemma :) Blir lite rött vin till, gottis! Snart är det jul hörrni, mysigt! Framför allt att få åka hem till min underbara familj. Längtar! Trevlig kväll på er!



Den "lilla" chokladasken. Foten är med på bild för att ni ska få en känsla av hur pass stor asken är :)



Inga kommentarer: