tisdag 21 oktober 2008

Satsumas-beroende..

Mmm såå doooda!


Kan inte detta program börja igen!?



..kan man vara det tro? Jag tror jag är det. Köpte en stor påse idag full med dessa små godingar och jag har nog redan ätit 10 st..Går ju inte att sluta! Sen är jag lite smått uttråkad också och då är det ännu lättare att småäta..Men men så länge det är frukt så:) Vad är det egentligen för skillnad på satsumas, clementiner och mandariner?? Någon som vet?

Finns verkligen inget på tv nu för tiden..Sitter bara och zappar runt mellan kanalerna och tycks aldrig bli nöjd. Ett program som jag tyckte mycket om var "Singelmammor" som gick på måndagar, 21.30 i svt. Verkliga, icke konversiella program dom är inte många..Men jag börjar bli riktig less på alla dessa program som "Bonde söker fru", "Idol" eller "Ensam mamma söker". Känns som det konceptet redan är gjort, kanske en eller två gånger för mycket. Dags för nått nytt och fräscht! Men i brist på annat så är det ju faktiskt så att jag ändå kollar på vissa av dessa ibland..

Har varit flera som sagt att det är problem med att skriva kommentar på mina inlägg i bloggen. Ja tyvärr är det så att ni måste fixa ett konto först för att kunna skriva..Men det är inte alls krångligt så det tycler jag alla som läser min blogg ska göra! Är ju så himla kul att läsa vad ni skrivit!

Nehe, kanske dags för en till...:)

3 kommentarer:

ThereseW sa...

Ha ha jag har samma beroende jag! Men jag är nog bara uppe i 6-7 stycken idag :)
Hörde faktiskt på radion idag hur man håller isär dessa tre:
Satsumas SAKNAR kärnor
Clementiner KAN ha kärnor
Mandariner har MÅNGA kärnor
Å sen e det ju skillnad i smak, satsumas e ju tex surare än mandariner.
Själv tycker jag att satsumas är bäst! Gillar inte alls mandariner, som brukar komma lagom till jul. Så då blev det ett litet inlägg om satsumas... seriöst vetande va Haha
Kram kram

Sanna sa...

Hej snygging! Vad roligt att du har en blogg! Nu kommer jag bli heeeelt fast! ; ) Du skriver jättebra! Jag har också ett allvarligt satsumas-beroende, man tröttnar liksom inte... Hoppas att allt är bra med dig annars!? PUSS & KRAM på dig gumman! /Sanna (Läsk in fläsk...) Haha!

Anonym sa...

Instämmer i allt du skrev ;) Jag älskar också satsumas och är trött som en korv på "bonde söker" o "ensam mamma"..hitta på nå nytt nångång ;) Tacka vet jag "The Hills" :) hehe..pöss