söndag 16 november 2008

Pinsamt

Nu är jag hemma igen. Tågresan var som vanligt seg men gick bra. Förutom en smärre incident. Det var nämligen som följer:

Vi började närma oss Norrköping där jag skulle av för att byta tåg. När jag ska resa mig och gå av, ursäktar mig för damen brevid mig och ska just ta min resväska. Står väl inte direkt stadigt när tåget helt plötsligt svänger väldigt kraftigt till vänster. Varav jag tappar balansen och ramlar, flyger in med huvudet i min och andra väskor som står längst väggen. Fattar nada om vad som just hänt när jag ligger där på sidan på golvet. Aj det gör visst lite ont. Jag reser mig lite vimmelkantig upp med lite hjälp av en snäll kille som frågar om det gick bra. - Jadå, säger jag. Sen sa jag något i stil med:- Där svängde det rejält, och skrattar lite. Snacka om att man bara vill sjunka genom golvet vid såna här stunder. Men vad gör det om 100 år liksom? De som överhuvudtaget såg min snygga vurpa har nog förmodligen glömt det vid det här laget. Ähh det bjuder jag på, måste sett väldigt komiskt ut:) Händelsen har spelats upp i skallen på mig flera gånger nu på väg hem och måste säga att det drar i smilgroparna varje gång:) Tokigt det kan bli!

Men det gick bra, inga brutna ben. Nu är jag som sagt hemma i Eskisltuna igen. Här snöar det för fullt! Hoppas lite lägger sig på marken så det kan bli lite mer julstämning! Har lagt fram lax. Är hungrig som feein redan nu men bättre att äta senare. Har stillat den värsta hungern med en apelsin och en hårdmacka. Typ det jag hade hemma. Vill inte handla mat! Hatar dom utgifterna..blä.

Allt för nu! Hoppas jag underhållit några med min lilla berättelse:) hihi

Hörs sen!

Kram

2 kommentarer:

Sandra sa...

Men gumman då, jag kan inte hjälpa det, men jag småler lite :)

Anonym sa...

Hahaha! Du är ju bara för rolig!! = D Visst är det kul att man alltid ska kommentera sig själv när man gör sånna där grejer...