måndag 29 december 2008

Etuna-Nykvarn-Jkpg-Växjö

Har varit full rulle under julhelgen. Inte bloggat på snart en vecka ju! :) Var först hos mamsen i Nykvarn från den 23e till igår. Då åkte jag med min syster och hennes kille till Jönköping där han bor, för att sen ta tåget vidare till Växjö. Hunnit med många städer senaste veckan med andra ord:) Men det har varit jätteskönt och mysigt att bara få vara hemma och mysa med familj och vänner. Fick en massa bra julklappar också. Hade tänkt att jag skulle ta en bild på alla och lägga ut men det blev aldrig av. Blev tvungen att lämna det mesta hos mamma också eftersom jag inte fick med mig allt. Men jag kan ju berätta lite i stället: presentkort, pengar, sängkläder, kläder, ny hemtelefon, böcker mm mm. Fick i princip allt jag hade önskat mig..:) Men det är ju jag glad för!

Har som sagt varit en toppen julhelg som jag spenderat med både familjen, släkten och vänner. Det är ju det som julen är till för! Blivit både goda middagar, party på juldagen, sällskapsspel, en massa godis och julmust, mys i soffan, någon promenad också men alldeles för få i förhållande till intag..Men, är det jul så är det!

Så nu är jag äääntligen på plats i Växjö igen! Efter ca 1 månads väntan och saknad så kan ni ju bara ana hur underbart det är att få träffa sin käresta igen:D Lyckliga jag! J har tagit ledigt nu dagarna innan nyår som han egentligen skulle jobbat, så vi verkligen får en chans att ta vara på våra dagar ihop nu. Vilket jag är väldigt tacksam och glad över! På nyår bär det av till Helsingborg för att fira tillsammans med kompisar till J. Kommer nog bli kul! Sen åker jag hem igen på fredagmorgon..Men INTE tänka på det nu, fy!

Denna måndag har sett ut som sådan: Sov ganska länge, mysigt att få ligga och dra sig. Som jag sa imorse;- Inte varje dag man får vakna upp brevid sin kille.:) Lovely. På förmiddagen så donade vi lite här hemma, sen gick vi ner på stan tillsammans med J´s bror och hans familj. Jag var ute efter en jacka men hittade ingen..Vi ska gå lite mer imorgon. Svårt att kika på kläder när man har en sexårig tös som är som en igel på än..;) Men mysigt är det att vara omtyckt av en sån go liten skrutt och jag klagar verkligen inte:) Efter lunch på Mc D och några butiker så gick vi hem hit allihopa för att fika. Nu har besöket åkt hem och J spelar något nytt "skjutaskjuta-spel" som han köpte idag och jag passar då på att blogga:) Blir nog en film ikväll och lite chirre:P Jaja, nyttig ska jag vara nästa år..;)

Nu blir det lite bilder i kommande inlägg som i för sig kommer först på sidan:)

Puss & kram på er! Skönt att vara tillbaka:)

Inga kommentarer: