tisdag 23 december 2008

Da´n före doppareda´n!

Ja imorgon är det julafton. Shit, sjukt ju vad fort det gått. Men mysigt är det! Blir mer julstämning av att vara hemma hos mamsen:) Vi bakade pepparkakor igår och lyssnade på Peter Jöbacks julskiva, så mysigt! Blev ingen glasyr för mamma hade för lite florsocker..Men det fick gå ändå:) Nu har mamma gått till jobbet, hon började inte förren 13 idag. Så vi har hunnit med en promenad nu på förmiddagen och sen handlat det sista inför jul. Sol ute idag men blåser kallt. Ingen snö i sikte men det lär ju bli julafton ändå:) Är det sol och lite kallt blir det ju lite julstämning ialla fall. Har filat ner mina naglar nu också så nu slipper jag gå och störa mig på dom:)

Egentligen borde jag plugga lite nu..Har en uppgift som jag planerat att göra nu när jag är hos mamma. Eftersom jag är ensam nu i några timmar kan ju tyckas som ett perfekt tillfälle att sätta sig med det..Men, motivationen är ju inte den bästa. Nu har jag ju slappat till mig, är ju julledigt nu! Speciellt när man åkt hem över jul, lagt allt plugg och jobb åt sidan. Men jag vet ju att det blir ju bara desto mer att göra sen om jag inte gör den nu..Har ju en hemtenta som ska skrivas sen efter nyår också. Jaja men nu är det ju jul först och främst:) Var sak har sin tid.

Usch vad kallt mamma har det! Jag är ju van vid min lilla bastu som alltid är varm, behöver inte ens ha elementen på. Så jag sitter här i soffan iklädd ett par svarta leggings, mammas fårskinnstofflor, en långärmad tröja, en luvtröja och mammas fleecejacka. Och fryser ändå! Men det är mysigt också att få kura under en filt eller så:)

Om ett par timmar kommer syrran också hem över jul, hon har jobbat idag. Mysigt att ha alla samlade:) Ikväll ska vi till pappa och hans sambo för hon fyller år såhär dagen före julafton, men vi ska fira jul med dom i år så vi ses imorgon också.

Nog med flumskrivande..Ska inte plåga er med mer text;)

God jul på er alla om vi inte hörs mer innan jul!!

Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Saknar dig gumman...är ju van att få träffa dig var o varannan dag nu ju ;) pöss