fredag 23 januari 2009

Äntligen på plats

Gårdagen bestod först av en heldag i skolan. Efter seminariet var slut vid 16 så bar det av till Växjö! Tåget var bara en minut försenat och det fick väl gå. Satt och pratade men en klasskompis hela vägen till Katrineholm och i Norrköping klev jag av. Då möttes jag av monitorer där det stod att tåget var försenat. Oväntat! Först var det en kvart, en kvart blev till 25 minuter, 25 minuter blev till 45...Ja, då äntligen kom tåget. Wiiee. Allt flöt på bra tills efter cirka en kvarts färd. Då säger föraren att han måste stanna tåget igen (har tydligen varit tekniska problem med tåget) och starta om motorn. Sagt och gjort, men det gick inge vidare, motorn ville inte fungera. Så där stod vi ute i ingenmanlsland och visste inte hur vi skulle komma vidare. Satt en man i omkring 50-årsåldern brevid mig som jag började prata med och som jag sedan hade sällskap med nästan hela vägen till Växjö. Lite kul hur alla vid såna här situationer plötsligt blir så öppna och pratglada:) Men det tycker jag bara är trevligt!

Nåväl, efter omkring en timme av stillastående, efter många turer hit och dit om hur SJ ska lösa detta problem, så fungerar motorerna igen så vi ialla fall kommer in till Linköping. Där väntar en dubbeldäckare som vi ska få åka med istället. Bytet gick ganska fort och smärtfritt och efter några minuter var jag påväg mot Växjö igen! Vid det här laget var klockan omkring 20, 19.45 skulle jag egentligen varit framme i Växjö. 22.05 rullade tåget in på Växjö station där J hämtade mig. Äntligen framme!

Nu har jag ätit lite frukost och väntar på min c-uppsatskollega, ähh hon heter Anna. Så. Anna och jag ska mötas över msn och eventuellt telefon för att skriva det sista på vår syftesformulering som ska in på tisdag. Senare idag ska jag eventuellt möta J´s kompis och hans tjej, som är min kompis:) Dom ska in till Växjö för att kolla kläder så jag tänkte möta upp dom och eventuellt luncha ihop eller så. Ikväll blir det kanske bio!

Det var allt för nu! Hoppas ni får en skön fredag!

Hörs senare!

Inga kommentarer: