tisdag 13 januari 2009

Var i livet

Var i livet man befinner sig vid 24 års ålder är väldigt olika. Jag har personer i min närhet som ska skaffa eller har familj. För dom är det rätt tidpunkt i livet för det och då är det ju rätt sak att göra. Jag själv, som snart är klar med tre års högskolestudier och som haft distansförhållande i snart 2 år, befinner mig någon helt annanstans. Egentligen har jag ingen annan än mig själv att ta hand om vilket är väldigt skönt. Det skulle helt enkelt inte funka att sätta ett barn till världen nu, därför vill jag det inte. Än. Nej, när tiden väl är inne så ser jag väldigt mycket fram emot det, missförstå mig rätt, men tiden är inte nu. En förutsättning är ju att faktiskt leva ihop med sin käresta och ha ett jobb. Där är jag ju inte än. Ja snacka om att allt är relativt och att alla lever olika liv, även om man är samma ålder. Så medan vissa lever fullt familjeliv och allt som det innebär så lever jag ett ganska slött studentliv och bloggar om skor. Men låt mig få göra det nu, för jag kommer bli vuxen och prioritera annorlunda den dagen jag måste:)

Fick mig bara en tankeställare idag när jag pratade med en av mina närmsta vänner som snart ska bli mamma:) Att det kan vara så olika men ändå så rätt...

1 kommentar:

Sandra sa...

Du har så rätt, ibland kan jag få någon form av åldersnojja, men det är ju bara inbillning haha :)