onsdag 18 februari 2009

Hemmafru..

Jag har varit dålig på att blogga senaste tiden, i know! Har inte haft lust och inte direkt haft något speciellt att skriva om. Vilket jag egentligen inte har nu heller men känner att jag ändå måste vara en hyffsat trogen bloggare:)

Ja nu är jag på plats i Växjö! Känns jätteskönt och bra men är lite less på att vara hemma själv om dagarna när J jobbar..Segt. Känner mig som värsta hemmafrun som städar, tvättar, handlar, lagar mat och donar. Fan vad jag är snäll som gör det! :P Har inget emot själva sysslorna i sig men att göra det varje dag tycker till och med jag blir lite tradigt..Hade ju mycket hellre haft sällskap och hittat på något kul! Men det får väl vänta till helgen, i guess. Ikväll får jag lov att vara själv ännu längre än vanligt också eftersom det är fotbollsträning..Runt halv 8 väntas jag få hem min korv.

Igår såg min dag ut som sådan; vaknade och gick upp vid halv 10. Solen sken utanför fönstret och så fort jag fått något i magen (var svinhungrig) så gav jag mig ut! Gick runt sjön och det var jätteskönt! Sen bestod min dag inte av så mycket spännande..Städade lite. Kolla tv, satt vid datorn. Lagade mat lagom till J kom hem sen blev det en lugn hemmakväll i soffan. Jag var trött även fast jag inte gjort något speciellt. Skumt det där.

Idag började min dag i princip densamma. Men då sken ingen sol och istället för att ta en morgonpromenad så stannade jag i soffan och tog det lugnt. Skönt. Framåt lunchtid så tog jag mig i kragen och gjorde mig iordning för att gå ner på stan. Gick runt till de butiker jag skickat ansökan till för ett par veckor sen. Se att dom fått den och bra att presentera sig tänkte jag. Men det gav inte vidare mycket, än så länge ialla fall. Antingen var inte butikschef på plats eller så hade dom redan fullt. Suck. Ska göra ett nytt försök imorgon igen. Gick en sväng till bibblan också för att se om nuvarande kurs litteratur fanns, men icke sa nicke. Typiskt. Får helt enkelt beställa dom för ovanlighetens skull....Kul det är med alla utgifter!...Har nu på eftermiddagen lagat och ätit en sen lunch, tvättat/tvättar och glott på tv. Sego.. Ja nu kanske ni i alla fall förstår varför jag inte bloggat på ett par dagar, händer inte sådär jäättemycket kul:P

Nu är nu uppdaterade iaf!

Over & outaaa

1 kommentar:

Anonym sa...

Är så typiskt att jag alltid ska lyckas ha så mycket i skolan de veckorna du är här =/ Denna veckan var det 2 "härliga" tentor som har hållt mig sysselsatt. Men låter som du har det riktigt mysigt här ändå =) (L)