söndag 26 april 2009

Trötta söndag

Hej hopp!

Har ni haft en bra helg? Min har varit helt okej. Jobbade igår, sen på kvällen var det lite fest. Men det blev en tidig kväll för min del eftersom jag hade ont i fossingarna och magen..:( Låg i sängen redan vid 22.30. Men det kändes mest bara skönt att ligga där under täcket istället för att stappla runt i höga klackar (aj) och fulla människor. Skulle ju trots allt jobba idag så det var skönt att vakna pigg och kry. Timmarna på jobbet idag gick bra men ganska långsamt. Smärtan i magen har fortfarande inte gett med sig så det har varit lite drygt att jobba..Är ingen magsmärta jag känner igen och jag anar att det kan vara någon form av magkatarr:S Med tanke på all inre stress jag går igenom just nu med uppsats, flytt och nytt jobb, ja ett helt nytt liv som väntar, så är det kanske inte så konstigt om det går ut över kroppen. Hoppas att det bara är en tillfällig magåkomma så det inte är något jag får dras med nu..*peppar peppar*

Är nu seg och trött, och har fortfarande ont i magen. Men jag tog mig i kragen efter en stund i soffan förut och diskade diskberget som bildats och så städade jag toan. Köket och toaletten, det två allra viktigaste ställena i ett hem att hålla rena och fräscha! Enligt mig ialla fall, håller någon med? Är lite stökigt med kläder och lite damm i hörnen med det tar jag en annan dag. Nu är det viktigaste gjort och jag kan slappna av lite i alla fall.

Inhandlat outfiten till bröllopet vi ska på i maj nu i helgen plus en topp. Bild kommer kanske så smårning om, orkar inte just nu. Vilket sommarväder det varit i helgen! Underbart! När jag cyklade hem från jobbet idag var det mulet men ändå så pass varmt att jag bara kunde ha en cardigan över tröjan. Me like!! Hoppas sommaren kommer snart för att stanna!

Morgondagen bjuder på uppsats-skrivande för heela slanten. Nu måste vi skriva så tangentbordet glöder om vi ska ha någon chans att hinna med. Jag kanske oroar mig i onödan men jag jämför med alla andra som kommit mycket längre än oss..Men vi hade ju problem att hitta respondenter så det var ju där vi halka efter. Men det löser sig säkert! Har ju några veckor på oss i alla fall..På tisdag ska jag och Anna som jag skriver ihop med, på turridning på islandshästar!! Ska bli så himla kul och jag ser verkligen fram emot det! Hoppas vi får sol också! Ett skönt break i skrivandet även om jag känner lite ångest över att den dagen kommer gå bort.

Hade tänkt att skriva bara ett kort inlägg men det blev några rader i alla fall:) Men nu får det räcka!

Puss på er!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Inte bra att du har haft ont i magen =/ Hoppas det har gått över idag. Är nyfiken på att se din outfit till bröllopet, är säker på att den är super fin! Ska bli så mysigt med bröllop.

Tina sa...

Låter inte alls kul med magont..men som du skriver..är d säkert kroppens sätt att visa att d är lite mkt just nu..men snart är ALLT över gumman! :))

Instämmer att badrummet o köket är d viktigaste att hålla rent..man ska ju ända laga mat i köket o duscha sig o bli ren i badrummet då är d ju en fördel om d är fräscht där ;)

Saknar dig i massor <3 men vi ses snart..pöss!!