lördag 6 juni 2009

Äntligen lite lugn och ro..

i alla fall ett tag. Ja, idag skrev vi färdigt kompletteringarna på uppsatsen och skickade in igen till examinatorn. Så nu är det väl ett par, tre veckor innan vi får veta slutliga beskedet och först då få ut examen. Men fram tills dess ska jag verkligen göra mitt bästa att INTE ägna så mycket tankar till uppsatsen. Det är verkligen välbehövligt att få tänka på något annat..Nu vill och kan jag koncentrera mig på flytten och jobbet i sommar! Känns härligt och spännande!

Vi pluggade idag non-stop mellan 10-14.30. Sen köpte jag med mig en sallad och godis hem. Var frusen och trött så det lockade otroligt mycket att få krypa upp undet filten och bara slappa! Vilket var precis vad jag gjorde:) Men efter 2 timmar blev jag rastlös och tog tag i disken. Sen slumrade jag till någon timme, annars har jag bara haft det så lugnt och skönt! Har nyss bryggt mig lite kaffe, första kaffet på ett bra tag! Det var gott, hoppas jag kan somna sen bara..En massa godis vilket betyder sockerkick och koffein..:S Har inte någon tid att passa imorgonbitti dock men är väldigt frustrerande att inte kunna somna!

Regnar det inte imorgon när jag vaknar tänkte jag ge mig ut på en promenad eller joggingrunda i skogen. Skönt att börja dagen så! Har blivit alldeles för lite motion på senaste också..Men nu har förkylningen förvunnit så det finns inga ursäkter längre:) Sen är planen att bege mig hem till pappa och hans sambo i Nykvarn för att rensa ur en byrå som jag har ståendes där. Har stått där i några år så det börjar bli dags att ta tag i det nu innan jag flyttar. Anna och lillplutten Alva (Anna som förövrigt är min pappas sambos dotter för er som inte vet, och en av mina närmsta vänner:) ) skulle komma ut en sväng också. Kul att se dom igen! Blir alldeles för sällan, jättetråkigt tycker jag:( Men det blir ju lätt så..Men en träff ska vi allt få in nu innan jag drar till Småland så det blir mysigt att dom också kommer! Annars har jag inget annat planerat, blir nog att jag är där hela dagen.

Nästa vecka är det packning och städning som gäller. Har även lite andra saker inplanerade, som att mamma och systeryster kommer på tisdagkväll. Vi tänkte gå ut och käka. Blir väl lite av en avskedsmiddag:( Men syster får jag se snart igen eftersom hon kommer ner till Växjö och hälsar på om några veckor! På torsdag ska jag på möte i Sthlm sen ut och käka med MQ! Ska bli så kul att se gänget igen! Sen där på torsdagkväll kommer J och på fredag är stora flyttdagen!!:) Ser dock mest fram emot när vi är klara med flytt och städning och är påväg HEM till Växjö:D Hihi konstigt men underbart!!

Ahh perfekt med lite bloggande när man är uttråkad och ensam:)

Nu ska jag ta lite mer kaffe och glo på tv innan det är dags att säga gonatt!

Kramar till er! Fortsatt trevlig Nationaldag och helg på er!

Inga kommentarer: