onsdag 10 juni 2009

Fredag snart?

Ja, kan det inte bara vara fredag nu!! Har packat och donat inför flytten heeela dagen och nu har jag nyss gett mig för idag. 10 timmar senare..Det tar på krafterna och humöret att flytta, det ska gudarna veta. Men jag har fått mycket gjort idag ändå, och det känns skönt! Har nu i stort sett bara kläderna som ska ner i sopsäckar och det är ju gjort i ett nafs! Köket är det som tagit längst tid. Så mycket som är ömtåligt och som ska packas in i papper. Har även torkat ur skåpen så det blir lite mindre att städa på fredag. Nu ser det dock ut som ett bombnedlag här hemma. 25 kvadratisar är inte mycket och det märks verkligen när man har lyan full med flyttkartonger mm. Vet inte hur många djupa suckar jag dragit idag (drog just en till). Har varit så less och redo att slänga saker ut genom fönstret i mellan åt, men jag har ändå tagit mitt förnuft till fånga och fortsatt dona. Jag vet ju att det måste bli gjort och att ingen kommer göra det åt mig. Tyvärr. När jag jobbade som fastighetsskötare för flera år sen hade vi bland annat flyttstäd. Tänk vad skönt om någon annan packade, körde flyttlasset, flyttstädade och sen packade upp allt åt än!! Men att ställa sakerna på sin nya, rätta plats är ju faktiskt det roliga så det kan jag gott göra. Men det andra, någon frivillig kanske, ingen nehe? Nej jag ska inte klaga. Ska vara glad nu att flytten äntligen är här och sker i övermorrn. Men det är ju allt runt om kring själva flytten som är drygt. Vill bara vara på plats i Växjö nu!!

Imorgon ska jag gå upp skapligt och se till att få en del gjort. Sen kommer jag åka iväg vid 12 och inte vara hemma förren senare på eftermiddagen. På kvällen sen ska vi ut med jobbet (MQ) och käka. Så morgondagen kommer inte bli lika effektiv ur flytt-synpunkt som denna dag har varit. Sicken tur att jag varit så dutti idag då ;) J kommer imorgonkväll, runt 21-22. Sen blir det till att sova för att orka gå upp tidigt på fredag och påbörja flytten!

Alla tycks klaga på det tråkiga vädret men för min del så har det varit perfekt! För en gång skull har lägenheten varit sval och behaglig! Ska bli dåligt väder några dagar framöver också tydligen, men bara det inte ösregnar på fredag så är jag nöjd! Solen kan komma sen nästa vecka :P

Nej nu ska jag vila lite innan det är dags att sussa och samla nya krafter!

Sov gott!

Kramar!

Torsdag imorgon..Sen fredag!! Då smäller det! :D

Inga kommentarer: