fredag 12 juni 2009

Växjö-bo

Efter en låång och intensiv dag är vi nu på plats i Växjö. Min nya hemstad:) Har nog inte riktigt hunnit smälta det, känns lite som jag ska åka tillbaka till Etuna om någon vecka som vanligt. Men icke! Vi har hunnit med att packa upp några kartonger, mest köksgrejer, men det är mycket kvar. Allt står i en enda röra här i lägenheten och jag längtar verkligen tills allt är på sin plats. Har dock hunnit med att byta till MINA gardiner i sovrummet och MINA sängkläder ;) Men mitt är ju vårt från och med nu :) Känns skönt att få sätta min prägel på lägenheten också som ju är lika mycket mitt hem från och med idag. Sitter nu med min laptop i knät som jag inte sett skymten av sen jag fick den. J tog med sig den hem hit, med tanke på att jag redan hade en dator i Etuna. Så det känns lite extra kul att sitta här och skriva :) Den är ju så fin!

För att berätta lite om den här dagen så började den 7 imorse. Då åt vi lite frukost först sen begav vi oss iväg till tippen för att slänga lite saker. Bland annat min tv och datorbord. När det var klart så började J lasta saker i bilen (allt fick plats i hans firmabil så vi slapp hyra släp!) och jag började städa. Köket tog som väntat längst tid. Men när det väl var klart så gick det fort. Idag uppskattade jag verkligen att jag bott så litet! När vi sen hjälptes åt med det sista så gick det ännu fortare och vi var klara cirka 1 och ½ timme tidigare än beräknat. Hade bokat besiktning av lyan klockan 14.00 så vi hade ju det som en deadline. Men eftersom vi var klara redan vid 12.30 så undrade jag om hon inte kunde komma tidigare, och det kunde hon! Så vi 13.30 var vi klara för att åka! Skööönt! Hemresan gick bra, men drygt med regnet. Vi var rätt slitna och trötta båda två också. Men mat på Donken sen en kaffepaus på Brahehus gjorde susen :) Var hemma vid 18.30. Sen har vi donat hela kvällen. J spelar match imorgon men jag ska vara hemma och fortsätta fixa. Vill få upp mina kläder och sånt, få lite allmän ordning. Jobbigt att bo i kaos :S

Nu är jag trött men väldigt nöjd med dagen. Har gått smidigt och bra och vi har lyckats hålla humöret uppe hela dagen trots trötthet! :) Nu är jag numera sambo och det känns underbart!

Vi hörs!

Puss & Kram, amalgam!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Grattis gumman!!!! Nu bor du äntligen med din kärlek! Dagen kom tillslut... : ) Njut och må gott! Puss och kram

Sandra sa...

Så roligt att du äntligen har flyttat hit!!! När börjar du jobba?