söndag 7 juni 2009

Rösta?

Idag är det EU-val och jag är väl så lite insatt i det som man kan bli. Har liksom haft ganska mycket annat att tänka på den senaste tiden så har varken haft tid eller energi till att sätta mig in i valet. Så jag resonerar lite som att det känns mer oansvarigt att rösta på något jag egentligen inte vet så mycket om än att medvetet inte rösta alls. Eller har jag fel?? Ska snart bege mig med tåget mot Nykvarn, därmed kommer hela denna dag också försvinna. Aja får se hur jag gör. Men som sagt, känns helt fel att rösta på något som jag kanske inte ens kan stå för! Hur ska ni göra?

Ha en bra söndag!

Over & Out!

2 kommentarer:

- sa...

Att inte rösta alls e ju lite oansvarigt fattis...då ska du rösta, men rösta blankt. Tystnad är också ett sätt att göra sin röst hörd. Röstar man inte alls faller rösten på de som har flest röster...e du med...Gå å rösta med dig!! =)

Daniel sa...

Håller med att du ska rösta blankt, om du inte vet vad du ska rösta på.
Finns alldeles för många på våran jord som inte har den rättigheten att kunna rösta.