torsdag 18 juni 2009

Sommarchoklad

Jag var bara tvungen att testa denna nya sommarchoklad från Marabou med jordgubbar. Finns dock bara att köpa i stora 180 g chokladkakor, smart drag om man vill tjäna pengar, dom är ju inte dumma..Den var god, inte jättegod men god och fräsch. Dock tar chokladsmaken över men det gör ju inget:) Vi sitter och smaskar på den nu till kaffet. Vi har en kompis till J här som har ätit middag med oss också. Nu kikar dom på någon film som jag inte är vidare insatt i..Sitter här med min lappis istället:P Maten blev riktigt god. Gjorde en ljummen potatissallad med färskpotatis, kassler, ruccolasallad, körsbärstomater, fetaost, avocado, sockerärtor och rödlök. Sen en kall kryddig sås till. Mums! Gick hem hos grabbarna också som tur var :) Så vi har smuttat på en varsitt glas vitt vin ikväll och haft det allmänt trevligt!

När jag gick uppp imorse ösregnade det. Vad skönt, tänkte jag. Då kan jag ha en dag inne med en film. Mys! Vi har faktiskt inte haft så mycket regn så jag har inte hunnit lessna på det som många andra. Men sen bestämde jag mig för att i alla fall gå till Arbetsförmedlingen för att skriva in mig. Tog längre tid än väntat att göra det och när jag var klar där så sken solen. Typiskt! :) Handlade lite till middagen på väg hem sen väl hemma så åt jag lunch. Sen dök sambon min upp tidigare än väntat, vilket alltid är en positiv överraskning! Vi tog en sväng på stan för han ville hitta något nytt att ha på sig imorgon. Sagt och gjort, blev ett par fräscha, beiga chinos och en röd cardigan. Så snyggt! Jag ville också hitta något att ha på mig. Hade bestämt mig för att försöka hitta ett vitt linne som jag kunde ha till mina slitna jeans. Men det var lättare sagt än gjort. Sådär att komma på det en timme innan affärerna stänger också...Så det blir till att få ta av det jag har. Hatar att inte ha koll på vad jag ska ha på mig, vill gärna ha det klart några dagar innan..Ja jag vet att jag är lite av ett kontrollfreak men det står jag för :P Så vi får väl se vad jag sätter på mig imorgon. Vi ska inte åka förren vid 15 bläcket så har ju hela dagen på mig, som tur är.

Bla bla bla, nu får jag sluta babbla om onödiga ting.

Trevlig midsommar på er alla läsare/vänner!!

Puss & Kram!

Inga kommentarer: