måndag 3 augusti 2009

Tuppen tog visst sovmorgon..

Skulle ju gå upp med tuppen imorse. Klockan ringde 7, men nääee varför gå upp så tidigt, tänkte jag. Kommer ju ändå hinna med allt som ska göras. Så jag snoozade och ställde om klockan några gånger och vid 8.15 tog jag med mig tuppen upp :) Gick en promenad men inte runt sjön denna gång faktiskt. Börjar bli lite less på den rundan. Så det fick bli en 40 minuters promenad i stan i stället. Kul att se lite annat! Har betat av 2 av de 4 saker som står på dagens to-do-lista. En av de två sakerna som återstår kommer jag inte kunna göra förren efter 17 ikväll och det sista saken ska jag snart göra. Så det känns riktigt skönt att de blir av! Tänk att saker och ting faktiskt inte är så jobbiga bara man tar tag i dom..Konstigare är att man aldrig lär sig det! Men just det här med att marknadsföra sig själv och kolla upp saker som har med pengar att göra tycks aldrig bli lättare..Hoppas nu det ger resultat!! Har i alla fall kommit fram till att jag inte kommer plugga psykologikursen i höst eftersom det rent ekonomiskt inte går. Jag satsar nu på att försöka få ekonomisk hjälp i form av alfakassa och söka jobb tills jag stupar!! Sounds like a plan or what?? Nu ska jag fortsätta beta av min lista och kanske rentav hinna med lite annan nytta som att diska till exempel!? Håll till godo med den här grymt sköna partylåten så länge!! Over & Out!

Inga kommentarer: