söndag 20 september 2009

Smak av hösten

Lovade ju att jag skulle göra en liten recension av mina nya teér när jag smakat alla tre. Det har jag gjort nu och här följer bild och lite om varje tesort! Ps. Ett litet tips som jag fick av tjejen i tebutiken, att man kan lägga te i frysen om man vet med sig att det inte kommer gå åt så fort. Då håller sig lösviktsteét längre! Ett av mina hamna i frysen..Ni kommer nog snart kunna gissa vilket..:) Ds.




Miss Saigon, ett grönt te. Minns inte exakt vad smakerna var men jag tror det innehöll bla morot. En ganska frisk, något bärig smak med lite syra. Jag tyckte minst om detta teét, då det hade en lite besk ton.

Mareld, också grönt. Bärig, härlig smak av bla hallon. Minns inte dom andra ingredienserna och hon i butiken skrev inte på påsen :( Gillade detta te skarpt!

Rooibos Lara, ett rött te. Smak av äpple, chili och kanel (som ni ser). Ett jättehärligt höstigt, lite juligt te som verkligen passar en mörk höstkväll :) Gott!



1 kommentar:

Unknown sa...

Mareld är en klar favorit hos mig också och jag tror faktiskt att jag har det där rooibos teet också.

Kram!