lördag 19 september 2009

Drop out

Ja jag har efter några dagars betänksamhet, bestämt mig att hoppa av psykologikursen redan nu. Hade ju som ni vet planer på att läsa första delkursen och därmed göra första tentan. Men det känns som det kvittar. När och om jag väl väljer att läsa hela kursen, kommer jag ju ändå ha hunnit glömma det jag läste i första delkursen. Motivationen till plugg finns helt enkelt inte just nu, utan jag är mentalt helt och hållet laddad för att jobba. Efter 3 års högskolestudier så har jag blivit mättad när det gäller pluggandet och har fått distans till det typ av liv. Men det känns inte alls jobbigt att jag valt att hoppa av. Jag ser det inte som att jag ger upp, jag har ju bevisat för mig själv att högskolestudier klarar jag av. Men eftersom jag är totalt omotiverad och skolan bara känns som ett måste och som något jobbigt, så har det liksom tappat sin mening. Att jag ens började läsa denna kurs i första taget, berodde ju på att jag var/är sysslolös och psykologi är något som verkligen intresserar mig. Det gör det verkligen, men jag vill kunna lägga ner den energi och krut som det ändå krävs för att läsa en heltidskurs. Den energin och krutet infinner sig inte just nu bara. Plugga är för mig ett avslutat kapitel som jag förmodligen kommer att uppta någon gång i mitt liv, inte just nu bara. Nu vill jag jobba och tjäna pengar!! Tror att anledning till at jag denna vecka känt mig så otroligt off och loj, beror mycket på det överhängande plugget som jag inte haft lust för 5 öre att ta tag i. Det har gjort att jag hellre sovit och segat bort dagarna, allt för att slippa plugga..Men kände redan idag, efter att ha bestämt mig för att hoppa av, att jag har mycket mer energi och känner mig mer laddad! Jätteskönt!! Men då vet nu också mina planer, hoppas ni står bakom mig i mitt beslut :) Det känns i alla fall som ett klokt beslut och som att jag gör det rätta!

Nu blir det lördagsfika med kaffe och kladdkaka å glass! Kommer nog smaka extra bra efter det svettiga träningspasset idag!

Trevlig kväll!

Kramar!

Inga kommentarer: