tisdag 17 november 2009

En silvrig jul

Idag har jag varit ledig. Har verkligen varit skönt, men dagen har gått för fort. Ångrar lite att jag inte pallrade mig upp tidigare än strax efter 9. Men man måste ju få sova ut lite också! Tog en lugn och skön förmiddag i soffan med en stor kopp te. Sen tog jag en promenad till solariet, och tillbaka. Väl hemma satte jag igång med städning av lyan och så började jag tvätta. Efter ett par timmar var det avklarat! Sköönt! Strax efter jag kommit ur duschen och gjort mig iordning kom J hem, och då åkte vi iväg till Rusta. Jag vill egentligen ha en riktig julgran. Tycker inte riktigt att det är jul utan en riktig, barrdoftande gran! Men nackdelen är ju att dom barrar så förbannat, om man inte köper en kungsgran då men dom är dyra..Sen var min kära sambo inte alltför exalterad gällande hela jul-pynta-fixa-gran-grejen så vi fick kompromissa. Det blev en ganska liten, grön plastgran. Sen köpte vi julgranspynt i form av silverkulor, belysning och glitter! Kommer nog bli fint! Hittade även två söta hjärtformade ljusstakar och en adventsljusstake. NU kan julen komma! Är ju första advent nästa helg, myspys! Efter Rusta blev det ett stopp på Ica Maxi för lite handling av basvaror. Sen har jag lagat middag bestående av panerad spättafilé, potatis, broccoli och remouladsås! Mums!! Effektiv som jag är så passade jag på att göra en laddning kladdkaksmuffins medans jag ändå stod vid spisen ;) Ska dock inte ta all credd för det för J hjälpte till lite :) Nu är jag ensam i den nystädade lyan för J är på mjukhockey, och jag har nyss druckit 2 koppar kaffe och mumsat i mig 3 muffins :P Imorgon är det dags för jobb igen, men nu ska jag fortsätta njuta av denna lediga tisdag, som faktiskt inte är slut än!





1 kommentar:

Sandra sa...

Åh va mysigt att handla julgrejer, jag längtar efter att plocka fram mina saker. Som sagt, nästa helg är det ju första advent & sen rusar tiden fort som attans fram till jul! Kram