tisdag 24 november 2009

Hem till jul

Nu har jag nyss bokat tågbiljetter för sammanlagt närmare 2000 kr. Men det får det allt vara värt! Första tågresan styr hem till Nykvarn över jul. Blir bara tre dagar eftersom jag jobbar, men det kommer bli tre myspysiga dagar! Längtar!! Andra tågresan blir hem dagen innan vi ska till Thailand! Och sen hem till Växjö igen då förstås. Tur och retur, på båda resorna. Dyrt blev det, men det finns ju inga alternativ så det är helt enkelt bara att betala och se glad ut! Skönt att ha dom bokade och klara i alla fall!

Idag är jag ledig. Så förbaskat skönt är det! Blev en omtumlande helg med en orättvis bakfylla (ja faktiskt!) och jobb..Ingen bra kombo, believe me!! Så en ledig dag var verkligen på sin plats. Jobbar onsdag och torsdag sen bara, sen på torsdagkväll åker jag till Katrineholm och syster! <3 Längtar!!

Gick upp redan innan 7 imorse, så skönt att vakna tidigt på sin lediga dag och kunna få ut så mycket som möjligt av den! Har dock inte kommit så långt än. Kollat Vakna med the voice, ätit frulle, betalat räkningar och köpt tågbiljetter. Planen är att slänga på mig lite kläder och ge mig ut på en promenad till solariet. Är riktigt grått och ruggigt ute (inte alls ovanligt..) så det ska bli skönt att få lite fejksol på sig. Måste ju vänja huden innan det är dags för Thailands-solen :P Åhhhh!!!

Sen blir det väl till att plocka och fixa här hemma. Ser ut som en bomb slagit ner så det är verkligen nödvändigt!

Nej nu ska jag göra något av denna dag!

Ha en bra tisdag!!

Puss & Kram!

Inga kommentarer: