tisdag 26 januari 2010

Hästapålle!

Så börjar denna lediga tisdag lida mot sitt slut. Har varit en bra dag, hunnit med en massa så nu känner jag mig lite lugnare än igår. Har en förmåga att stressa upp mig över saker som ska göras, framför allt inför en långresa som denna..Är i för sig första långresan jag gör men aja, ni fattar. Skulle gått promis imorse med Madde men det blidde inget. Men skönt var nog det för termometern visade -14 grader. Urriiburriii! Men det var skönt att komma upp skapligt så jag kunde börja beta av min lista tidigare än planerat! Gjorde flera ärenden på stan; hämtade ut tågbiljetterna, växlade pengar, kopierade pass och resebevis, köpte lite nödvändiga saker mm. Sen när det väl var avklarat, så gick jag hem och tvättade och diskade. Hann med lite slapp i soffan också, tyckte jag var välförtjänt av det efter en sån effektiv dag! Vid 17 mötte jag upp goá Linda för en fika. Supertrevligt och vi pratade om allt möjligt. Bland annat frågade hon mig om jag var intresserad av att vara med och rida/ta hand om en häst som hon och hennes syster eventuellt ska bli medryttare på. Hon kunde nog se hur gnistan tändes i mina ögon; sååklart jag vill det!! Har velat ta upp/saknat hästarna och ridningen i många år nu..Men inte kommit längre än att rida turridning på Islandshästarna i våras. Men det här erbjudandet lät bara för bra för att vara sant och det kommer passa mig perfekt! En lugn, jättefin och snäll 7-årig vallack. För er som inte vet så har jag ridit cirka 8-10 år av mitt 25-åriga liv, började när jag var omkring 8 år. Jag älskar djur i största allmänhet och hästarna faschinerar mig med sin styrka och elegans. Så otroligt vackra djur! Känns jättekul och spännande om jag börjar rida igen, men det tas tag i ordentligt efter Thailand! Thailandresa, nytt jobb och börja rida...D E T G Å R B R A N U! Hoppas flowet håller i sig för just nu är jag en lycklig och nöjd människa! :)

Nu är det dags att sussa för att vara pigg på sista arbetsdagen på Kompaniet imorgon!

Kram och sov gott!

Inga kommentarer: