söndag 24 januari 2010

En bra vecka!

Söndag igen och en vecka till börjar lida mot sitt slut. Har varit en bra vecka för min del! Jobbat och varit ledig omvartannat vilket har varit skönt. Fått lite gjort i hemmet och inför resan. Packning och växla pengar tar jag nu i början av veckan. I fredags var vi på middag hos familjen Söder, vilket var lika gott och trevligt som alltid! Spelade lite Wii, Super Mario och det var svårt!! Var riktigt trött på kvällskvisten och vid halv 12 körde vi hem för att sova. Igår var det dags att jobba sista lördagen på Kompaniet. Det var en bra dag och vi sålde mer än väntat! Känns riktigt skönt att slippa jobba helg nu framöver, det är inge roligt alls. Nu har jag bara måndag och onsdag kvar sen är det färdigjobbat i butik, förhoppningsvis föralltid. Men det vet man ju aldrig! Men nu vill jag sadla om och påbörja en karriär inom den bransch jag verkligen vill jobba inom! Men först; två veckors semester!! Wiieeee!!! :D

Igår fick vi en del besök vilket alltid är kul! Först kom Jossan och hennes helt underbart söta dotter och hälsade på. Hon var på besök i stan så vi passade på att ses! Hade inte träffat den lille innan och det var mig ett sant nöje att äntligen få göra det! Hon var sötare än sötast och väldigt lugn och snäll. Ganska stor för sin ålder, 3 månader, men är ju kanon att hon växer! Var väldigt kul att träffa dom båda och jag kände hur mycket jag saknat Jossan, och hur synd det är att vi bor så långt ifrån varandra..Men jag har planer på att ta en tripp till Västerås senare i vår för att hälsa på dels Jossan men också Sandra! Kommer bli såå kul!! När Jossan och Ellen gått hem, så fick vi snart besök igen. Denna gång av Erik, Linda och Jon. Med sig hade dom en liten söt hund vid namn Ängla :) Hon matades med diverse gottigheter under kvällen, så hon la nog härliga fisar sen när dom kom hem :P Vi kollade på film, åt snacks och smuttade på gott vin. Jättemysig kväll, men vet inte riktigt hur filmen var för vi pratade en del samtidigt, sen var det ingen text heller. Jossan kom förbi en sväng till på kvällen för att säga hej igen. Hon åker hem igen ikväll så vi hinner nog inte ses något idag :(

Idag har vi haft en riktigt slappar-söndag. Sov till nästan halv 11. Sen har dagen spenderats i nattlinne i soffan :) Nu har jag i alla fall fått på mig lite mjukiskläder och ätit en sen lunch. Senare hoppas jag på att gå runt sjön tillsammans med Madde och Keno :) Vi gick runt sjön även i torsdags vilket var riktigt trevligt! Alltid kul med nyfunna vänner! Ser fram emot att lära känna dig bättre gumman :)

Blivit lite shopping denna vecka också. Både roliga och mindre roliga inköp. Mindre roligt var att jag storshoppade på Apoteket inför resan. Nej jag veeet att jag inte skulle köpa med mig en massa, men på något sätt känns det tryggt att veta vad man stoppar i sig. Skulle jag bli så dålig att det jag har med mig inte räcker, ja då känns det bra att dom är kunniga där :) Men nu gjorde jag så i alla fall..Blev en del, men nödvändiga saker tror jag! Har även tagit båda doserna av drickvaccinet nu också. So come ooon bacills, come on!! ;) Förkylningen som kom tillbaka, har börjat avta vilket är skönt. Köpte även en jeansjacka, en topp och smink från HM. Jeansjackan jag beställde var i minsta laget, så jag skickade tillbaka den och köpte en större i butik. Har varit ute efter en svart kavaj ett bra tag nu, men inte hittat någon. Men så i fredags hittade jag en så snygg på HM till ett kanonpris, så jag slog till! Är mycket nöjd med mitt köp, även om jag inte borde shoppa kläder såhär innan resan..

Oj, det blev ett ganska långt inlägg! Men nu vet ni vad jag haft för mig denna vecka, ni som bryr er :)

Ha en skön söndag!

Många kramar!

1 kommentar:

Madde sa...

Glad jag blir av att läsa det där..Du är för sööt alltså!Ser framemot att lära känna dig mer.
Ses på tiiisdag!!