lördag 13 mars 2010

Helg igen!

En lycklig Sandris fick rida idag igen!

Gosegos!!

Går nästan alltid en vecka mellan blogginläggen nu för tiden..Inte bra. Men den här veckan har varit hektiskt kan jag säga!

Jobbat som vanligt varje dag. Har gått bra och jag börjar få mer att göra vilket är skoj! Efter jobbet i måndags blev det gymmet med en kollega vilket gick bra. Sen efter jobbet i onsdags så var jag och min kompis Linda på audition för Körslaget! Blev bestämt inom ganska kort varsel och jag hade full sjå med att ens komma på vad jag skulle sjunga. Men det kom jag tillslut på och det blev "Varje gång jag ser dig", med Lisa Nilsson. Bara refrängen då. Så vid 16.00 stod vi i kön tillsammans med ett 100-tal andra sjungsugna människor. Väl inne i lokalerna så var det dags att vänta. Och vänta..och vänta lite till. Ungefär 6 timmar senare får vi komma in till första juryn för att sjunga. TACK för det braiga upplägget...NOT! Fick gå in fem och fem in till juryn. Jag är nöjd med min insats, även om jag var nervös så höll rösten. När alla har sjungit klart säger kvinnan i juryn: "Ni var alla jättebra men det är ju rätt fullt nu.." Ehhh ja det var ju PRECIS vad man vill höra när man är typ sist in av alla!!! Nej kasst upplägg helt enkelt. Men en rolig upplevelse och det känns riktigt kul att jag vågade! Man ska utmana sig själv, då växer man!

Efter audition i onsdags har jag varit helt urladdad och väldigt trött. Det sög musten ur mig. Var en rätt intensiv dag på jobbet i torsdags sen var det dags för personalfest..Så jag kom inte från jobbet förren vid 21 på kvällen. Helt jäkla slut! Så att det var fredag igår kändes skönt och välbehövligt. Var riktigt trött när arbetsdagen var slut, orkade inte ens träna. Kändes att kropp och knopp behövde lite vila för att kunna återhämta sig. Vi åkte och handlade lite på kvällen sen slocknade jag i soffan runt 22.

Idag har jag varit och ridit!! Följde med Linda till stallet, och red den hästen hon är medryttare på. Så himla kul och vi hade ju inte kunnat få bättre väder! Helt underbart! Han var hur snäll och mysig som helst, men lite seg i starten. Vill nog testa mig lite också. Så jag fick kämpa som fan för att ens få honom i trav och galopp! Men det gick tillslut och det kändes som han insåg att han inte kunde bete sig hur som helst. Vi var nog lika svettiga båda två när vi kom tillbaka till stallet :) Men härligt var det att få befinna sig bland djur och natur!!

Ikväll, om cirka en timme, ska vi vara hos Erik och käka tacos och kolla Melodifestivalen. Kommer bli trevligt och sammanfattningsvis en mycket bra lördag!!

Hoppas ni också haft/har en bra lördag!



Kramar från ich!




Inga kommentarer: