tisdag 2 november 2010

Helgen som var

Festen i lördags var trevlig. Dock var jag inte jätteladdad för party och fick huvudvärk under kvällen. Trist men ville helst hem och sova! Vi blev inte kvar alltför länge. Med det var trevligt så länge det varade! Kände mig i alla fall fin i min nya klänning och allt :) Inga bilder togs dock.

Söndagen, då fick vi sova en timme extra. Skönt! Huvudvärken höll i sig hela dagen, vet inte om det var rödvinet. Brukar inte dricka rödvin så möjligt att det var därför. Inte koll än på vilka viner man ska dricka om man vill undvika skallebank. Skumt ändå för drack en massa vatten och slutade dricka vin tidigt..Men det hjälpte inte tydligen. Aja, söndagen blev bra ändå! Vi for till Bomässan i Tipshallen tillsammans med J´s äldsta bror med familj. Trevligt, men kan väl inte påstå att det var så mycket som föll mig i smaken. Trodde det skulle vara mer inredning och sånt. Men det var en mysig söndags-utflykt.

Senare på eftermiddagen när det var dags att tacka för oss på mässan, så ringde syster och meddelade att hon, pappa med sambo och farfar var i stan. Dom hade varit i Blekinge över helgen så vi bestämde för att ses när dom ändå hade vägarna förbi! Jag följde inte med dit eftersom vi skulle på 25-års fest.

Jättemysigt att ses! Hela gänget gick vi och käkade kina. Gott och trevligt! J´s brorsdotter 8 år är för härlig och hon snackade på, skrattade gott åt hennes kommentarer :) Goa unge!!! Efter någon timme eller så var det dags för pappa och kompani att rulla hemåt. Vi vinkade av alla och jag och J gick hemåt till oss. Blev en lång, mysig kväll i soffan! Känns skönt i hjärtat att veta att jag får träffa mamma och Th redan nu i helgen då dom kommer ner. Sen åker jag och J hemåt nästa helg, så då hoppas jag hinna träffa så många som möjligt! Lyx att träffa familjen 3 helger i rad!!! Om det ändå vore så jämt....

Ny bil införskaffades också i helgen! Mycket fin är den, men jag har inte hunnit köra den än. Ska nog göra det imorgon för då ska jag inte träna efter jobbet som jag gjort igår och idag. Så skönt och lyxigt med en fin, fungerande och snabb bil :P

Nehe det var nog allt för mig. Kände mig lite skrivsugen ikväll :)

God natt på er!

Kramar från mig till er i höstrusket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vad skulle du säga att "joråsåatte" betyder? :D Jag och min kille behöver ett facit!

/Sofie