söndag 26 december 2010

Bloggar från Nykvarn

Sitter här i soffan hos mamsen och kom på den brilianta idén att jag skulle blogga lite! :)

Sammanfattningsvis har julen varit väldigt mysig och lugn! Mycket soffliggande, tv-tittande, ätande, lite promenader och gått i lugnets tecken helt enkelt. Ingen utgång igår heller på juldagen, utan det blev filmmys i soffan. Mycket bättre!! Är bara helt galet mycket folk ute på juldagen och jag kan faktiskt inte minnas att jag haft kul någon gång. Så jag bestämde mig för ett par år sedan att jag inte ska gå ut då. Känns skönt idag att man varit pigg och inte bakis! Jag sparar mig till nyårsafton istället ;)

Idag har jag umgåtts med papsen. Vi åkte ut till Siba för att byta en julklapp och sen fikade vi hos farmor och hennes gubbe :) När jag kom hem tog mamma och jag en promenad sen handlade vi lite. Jag åt nyss en god fruktsallad. Gott med något fräscht och nyttigt efter allt mindre nyttigt man stoppat i sig i dagarna! Men så ska det ju vara :) Mamma håller på och stökar i köket. Fixar ris alá malta och bakar bröd. Blir till att rensa kylen på alla rester från julmaten och mumsa på till middag. Gott, jag är hungrig! Jag sitter bara här och myser i soffan jag :)

Imorgon blir det en tur in till Södertälje för att kolla in rean, sen åker jag hemåt till Vxö på kvällen. Ska bli mysigt att komma hem till J som jag inte träffat på 1 vecka! Sen ska jag jobba mina sista dagar på AF tisdag, onsdag och torsdag. Funderar dock på att ta ledigt torsdag. Har ingenting att göra på jobbet nu plus att J ju är borta i veckorna annars nu, men är ledig i mellandagarna nu så vill passa på att umgås med honom!





Jag på julafton!

Inga kommentarer: