lördag 1 januari 2011

Nytt år- nya utmaningar

Första dagen på år 2011. Det nya året firade vi in hos Jon och Linda, vi var ett härligt gäng! Blev en lyckad kväll med jättegod mat, roliga lekar och intressanta samtal. Tack alla! Igår var det även J´s födelsedag så han fick frukost och paket på sängen. Speciellt att fylla år på nyårsafton, är viktigt för mig att han ska få känna att det är hans dag! Mycket kretsar ju annars kring nyårsfirandet. Vilket det gjorde också stor del av dagen, men jag hoppas han kände sig uppvaktad!

Min vistelse hemma vid jul var så mysig och jag hann verkligen vila upp mig! Jätteskönt att få ta det lugnt och bara ta dagen som den kommer. Tåget upp var 2 timmar sent och 1 timme hem till Växjö igen. Får väl ändå säga att jag kom ganska lindrigt undan. Jag har jobbat mina sista dagar på AF nu också, tisdags och onsdags. Skulle jobbat torsdag också men jag tog faktiskt ledigt då. Vilket var superskönt! Lite sorgligt var det att sluta men samtidigt har jag ju nya utmaningar att se fram emot, så jag får ju vara glad för det! Vilket jag är också! Ska bli riktigt spännande och se vad den här våren kommer att innebära. Hoppas och tror att jag kommer att trivas!

Idag har varit en riktig segardag, precis som man ska tillbringa nyårsdagen. Legat på sofflocket mest hela tiden, sånär som på ett tag spenderat i köket för att laga en god middag; potatisgratäng, köttfärsbiffar, sallad och Lomanders beasås! Mumsi mumsi! Gott att inte äta den klassiska bakismaten utan faktiskt få i sig en rejäl middag (dock inte så mycket nyttigare än en kebabtallrik kanske, men sååå mycket godare!) Imorgon väntar kalas i Älmhult på dagen, trevligt! Hoppas man är pigg och alert då till skillnad mot idag! Sen väntar en kväll för att mentalt ställa sig in på att börja nya jobbet på måndag! Blir dock en kort vecka eftersom man är ledig torsdag (kanske fredag också?). Ungdomarna/deltagarna kommer inte förren den 10:e så denna vecka kommer bli till att planera och strukturera. Kul!!

Nej nu ska jag nog lägga mig i sängen och läsa min jättebra bok som jag fick av syrran i julklapp; "Du leder!" av Mia Törnblom. Passar perfekt nu inför mitt kommande jobb där jag kommer att leda grupper. Så genomtänkt och bra sis! :)

Godnatt på er! Lite bilder från gårdagens nyårsfirande följer!










Inga kommentarer: