söndag 23 januari 2011

Ny soffa!

Ja idag har vi äntligen hittat en soffa som föll oss i smaken och som får plats i vår 2:a! Åkte till Bror Perssons i Alvesta först men nej, ingenting som var något för oss..En som var fin men den kostade 24.000 kr! Liiite för dyrt. Så vi åkte tillbaka till Växjö och till EM möbler. Där visste vi att vi sett en fin soffa. Så vi slog till på den! Vi tog dock ett annat tyg, som var mer svart än, som på bilden, grått. Leverans om 6-7 veckor, men den som väntar på något gott! Ska bli kul med en ny, fin och STOR soffa! Som vi kan ligga raklånga i båda två :)

Annars har helgen varit bra. I fredagskväll var jag ju ute och käkade med min gamla projektgrupp. Mycket trevligt och som jag trott blev det mycket att prata om och skratta åt. Var så roligt att ses igen! Efter några timmar på restaurangen och en drink på Lagerlunden så var det dags att gå hem och sussa. Igår lördag så var Jessica här och provade min gamla kläder som jag rensat ur garderoben. Hon hittade otroligt nog en massa, en fullproppad papperspåse fick hon med sig hem! Kul att det gamla kan komma till användning, själv är man ju spyless på sina gamla trasor. Men det mesta var faktiskt inte så gammalt och mycket användes inte pga att det var för smått..Så det passade fint på slanka Jessan! Vi gick och tog en fika med semla och pratade en massa. Hade en del att uppdatera varandra om. På kvällen sen så gick jag och J på bio, blev Narnia. Den var bra men dock var den i 3D, en ganska så dålig 3D. Som varken gjorde till eller från, utan som var rentav störande ibland. Så ska det ju inte vara! Det jobbiga är ju att man måste ha dom där brillorna på sig och snällt titta på resten utan filmen. För tar man av sig dom så känns det som man tittar på film och är full som en kastrull. Ser dubbelt och suddigt :) Så då blir man ju groggy om något! Men det var en behaglig och bra gjord film rent bildligt (förutom 3D då men det har ni nog förstått nu) och själva handlingen. Efter den så gick vi hem och tog ett varsitt glas rött och hade en fortsatt mysig kväll!

Idag har vi som sagt varit på soffjakt, sen gymmade jag 1 timme på eftermiddagen. Körde 20 min på löpbandet, sen mage, biceps, axlar, roddmaskin sen avslutningsvis 15 min cross trainern. Skööönt att avsluta helgen med träning. Har inte varit ett stort fan av att träna på helgen annars, men nu kommer jag nog köra på söndags-gym-pass i fortsättningen! Gjorde det även förra veckan. 3 träningspass blev det denna vecka, är jag nöjd med. 3-4 i veckan ska jag försöka hålla nu!! Pepp pepp pepp!!!

Nu blir det en lugn kväll framför tv:n. En del bra program på söndagarna, framför allt Solsidan och Minuten! Trevlig kväll!

Inga kommentarer: