söndag 27 februari 2011

Ännu en rolig helg med besök!

Ja denna helgen var det dags för Jossan att komma på besök från Västerås. Jag och Jossan lärde känna varandra när vi jobbade ihop i Vås med att packa kött. Sen dess har vi hållit ihop även om vi inte hört eller setts så ofta. Men en helhelg ihop var precis vad vi behövde och det har varit jättekul att umgås mer!

Hon kom ganska sent i fredagskväll, vid 8 på kvällen. Då åt vi en god middag och mumsade kladdkaka med glass, innan merparten av oss somnade i soffan :) Då var det dags att lägga sig! Igår vaknade vi tidigt, gick upp vid halv 8 redan. Hade en lugn och skön morgon och åt en god lördagsfrukost. Sen bagav vi oss ner på stan för lite shopping. Jag köpte en ny väska, en ring och strumpbyxor. Besökte Systemet för att ladda inför kvällens party, sen var det dags för oss att bli sminkade på Make up store! Jag gick ju modell för dom förra året och då fick vi en gratis sminkning av dom. Dock så ingick inte att man fick plocka ut produkter för samma pris som sminkningen, men jag handlade ändå :P Rengöring för ögon och ansikte och en kajalpenna. 500 spänn bha, som hittat... Men jag vet ju att det är bra grejor som håller länge. Blev ganska nöjd med sminkningen, men man har ju sitt sätt att sminka på och som man ju trots allt trivs bäst i. Så blev att jag fixade till det lite själv sen innan festen :P Men det var en rolig grej!

Festen blev lyckad och alla verkade ha roligt! Singstar, dans och mycket skratt. Blev ett sämre avslut dock pga olika anledningar. Men överlag en bra dag/kväll! Idag har vi varit sega. Men ingen tid att vara bakis här inte! Nej kl 11:00 var det dags för oss att bruncha ihop med ett gäng tjejer som Jossan jobbat med. Jättemysigt och trevligt! Det ska jag göra oftare! Jossan flög hem för ca 1 timme sen och jag har intagit soffläge. Är trött och seg men mår bra. Hade tänkt träna kl 4 men jag hoppar det. Tar tag i träningen i veckan istället!

Ha en bra söndagskväll alla!



Före! Här har hon lagt basen, jättefin nyans på pudret och huden fick fin lyster!


En stund senare såg jag ut såhär :) Pudret under ögonen är till för att inte ögonskuggan ska ramla ner och lämna mörka spår. Utan det landar i pudret som hon sedan borstade bort!

Jossan färdigsminkad! Hon körde på en ganska naturlig sminkning i bruna nyanser. Hon är inte så mycket för färg och glitter :)

Jag färdigsminkad! Lila skimmer och svartsotade ögon och glansiga läppar!

Linda, Emma och jag igårkväll! Emma är senaste tillskottet i "gänget" och hon är hjärtligt välkommen, en himla go tjej!

Jag och Jossan, en av många bilder vi tog!!




Inga kommentarer: