söndag 6 mars 2011

Bodycombat

Idag körde jag mitt andra combat-pass denna vecka. Det är verkligen en rolig och peppande träningsform! Jag har förut varit mycket för aerobics och dansinspirerande träningspass, men har verkligen fattat tycke för combat. Även det andra också är roligt så är det kul med tuff träning med slag och sparkar!

Bodycombat är en träningsform med olika typer av kampsportsövningar. Thaiboxning, karate, boxning och capo era (hur stavas det?), är några av dom. Inte alla som vet vad combat är så här nedan har jag lagt ut en liten film på några som kör det :) Riktigt kass kvalitet på filmen, men var den jag hittade som var mest lik den combat som jag går på. Inte exakt samma, men liknande i alla fall! Dock är mina pass mycket roligare och mer intensiva än denna. Bästa ledarna! Söndagen är här och denna vecka blev det två combatpass, ett pump, ett gympass och en långpromenad! Känns riktigt bra, detta vill jag försöka hålla nu! Sorry alla ni som tycker jag är dryg med allt träningssnack, men ni som känner mig vet ju att det är en viktig del i mitt liv :) Måste ju få prata lite om det och skryta lite när man är inne i en bra träningsperiod!


Inga kommentarer: