söndag 17 april 2011

Helg i umgängets tecken

Har varit en mycket trevlig helg. I fredags träffade jag några av mina fd kollegor från AF. Vi bjöds på god middag och efterrätt, satt och pratade om allt och ingenting hela kvällen lång, hade allmänt trevligt helt enkelt! Så himla kul att träffa dom underbara människorna igen. Är så glad att jag träffat dom och att vi fortsätter att hålla kontakten! Jag fick en liten förlovningspresent bestående av en kärleksbok och ett kärlekste :) Gulligt!! Igår lördag så städade och handlade jag, J jobbade. På kvällen kom våra fina vänner hit och vi grillade. Mums vad det blev gott!! Underbart att grillsäsongen är här! Blev en jättetrevlig kväll dock var jag rätt trött efter fredagens festligheter..Men vi skrattade mycket och hade mycket trevligt. Skålade även för vår förlovning med lite bubbel :) Blev en hyffsat tidig kväll och sen somnade vi gott. Idag har jag känt mig lite konstig. Nej inte bakis för jag drack bara någon cider igår. Men haft huvudvärk och känt mig lite konstig på ögonen. Allmänt trött och så..Sov ett par timmar mitt på dagen och ville liksom aldrig vakna till. Men sen tog jag mig i kragen och gick runt sjön. Handlade även middag som jag tillagade sen. Nu stack J iväg för att lira badminton och jag ska nog sätta på lite kaffe. Blev sugen på det :) Denna vecka blir kort. Torsdagkväll åker jag hem till Nykvarn och blir kvar där till måndag. Längtar så himla mycket! Familjen fattas mig, ständigt. Hoppas hinna träffa så många som möjligt av släkt och vänner också. Men det kommer jag nog! En del inplanerat redan, bla tjejmiddag och påskmiddag hos kusinen! Mycket trevligt!! Om man ska lita på väderprognoserna så ska det bli underbart väder också!! Åhh vad jag gillar att våren är här på riktigt nu. Blommorna har kommit, knoppar på träden, grönt gräs börjar tränga upp här och där, ljust på morgonen och kvällen, inte bara solen värmer utan det är även skönt i skuggan, fåglarna kvittrar morgon till kväll...ja jag njuter till fullo!! Snart sommar hörrni, snart sommar!
Bild från i fredags. Som vanligt blir det bara en på mig eftersom jag inte vill hänga ut någon av dom andra..Trivdes kanonbra i min nya skjorta! Hade svarta strumbyxor och jeansshorts till.


Ingen bra bild men ni anar den söta boken om kärlek (full med olika kärleksfulla bilder och citat/texter) och kärlekstéet som doftade ljuvligt!

1 kommentar:

Madde- sa...

Låter som din helg varit underbar! Kämpa nu de sista 3 arbetsdagarna så får du ledighet och fara hem sen. NJUT!

Hör av dig om du har tid för en promenad eller något innan du sticker :)

Kramisar!