söndag 24 april 2011

Påsk i Nykvarn


När vi var ute och gick så stötte vi på dom här små larverna...Nej det är frökorvar, troligtvis från trädet sälg. Såg precis ut som ett gäng larver som var påväg åt samma håll! :)
Plocka plocka blommor..
Blommor och snöhög, härliga kontraster!
Är i Nykvarn och firar påsk. Eller firar och firar, är ju mest en väldigt bra anledning att komma hem och umgås med nära och kära :) Kom upp i torsdagskväll, tågresan gick bra. Fördrev tiden med min kära iPhone som jag förövrigt är väldigt nöjd med!
I fredags var vi ute och gick en härlig promenad, fikade hos farmor, solade på balkongen och sen på kvällen var jag och syster hos Anna och M och grillade. En jättebra dag!! Igår, påskafton och lördag så åkte vi till Nyköping för att fira med kusiner och övrig släkt. En otroligt fin dag, både när det gälle vädret och sällskapet!! Underbara vuxna och barn!!!! Jättekul att ses, blir alldeles för sällan tyvärr...Idag har jag, Anna och Alvis varit i Tullinge för att hälsa på Sanna, Marko och Loui. Såååå kul att ses igen och Loui hade växt till sig :) Så söt liten korv hon är! Åhh jag är ju ganska så bebissugen måste jag erkänna..men ni som känner mig vet ju redan det..;) Vi får se när det blir vår tur!! Längtar!
På hemvägen så stannade vi i Stälje och köpte med oss lunch, sen satte vi oss vid Maren. Efter det så åkte vi hem till papsen och hälsade på. Nu har jag och mamma nyss ätit mat. Imorgon är det dags för hemfärd till Växjö igen. Känns både och, som det brukar. Skönt med kort vecka och träffa min fästman igen, men har det grymt bra här också.
Nästa helg är det Valborg. Då ska vi åka till Skummeslöv utanför Båstad tillsammans med Jon & Linda och Erik & Emma. Ska bli så mysigt och kul!! Hoppas på lika underbart väder som det varit denna helg, så vi kan sola och grilla och bara njutaaaa!
Som ni hör så har jag det ganska bra här i Nyken :P
Ska fortsätta njuta nu, hörs när jag kommit hem!!

Inga kommentarer: