lördag 2 juli 2011

Seglivad förkylning

Såhär härligt svullen i halva ansiktet blev jag i onsdagskväll...Ni ser hur mycket mindre ena ögat är. Men ser ut som andra kinden är svullen men jag är väl skapt sån ;)






Hej o evej!

Vilken vecka alltså. Som ni vet så blev jag ju dunderförkyld under midsommarhelgen..tror jag nämnt det i alla fall?.. Jobbade måndag, tungt som fasen. Mådde långt ifrån bra, dessutom var det som en bastu på jobbet vilket INTE gjorde mitt tillstånd bättre. Jobbade tisdag men gick hem vid lunch, för usch vad hängig jag var. Dumt att pressa sig till max liksom. Sov större delar av tisdagen och sen på onsdagen kände jag mig piggare igen! Yes! Kändes som jag skulle klara mig igenom veckan trots allt.

Shi fick jag. Efter maten i onsdagskväll, som en blixt från klar himmel, fick jag värk i överkäkens tänder. Bara på höger sida. Tandvärk tänkte jag, oh yes vad kul. Men den här värken spred sig snabbt upp i hela ansiktet. Näsa, kind, över ögat och tinningen. Jätteobehagligt och gjorde väldigt ont! Tänderna domnade liksom bort. Jag kände mig allmänt väldigt kass och hade lite feber. Ojade mig för J och ringde mamsen och grät en skvätt och hon rådde mig att sitta i ångbad (ni vet som han på gamla reklamen som är såå förkyld!). Jag testade det och det släppte kanske lite. Gick att snyta ut mycket av det gojsiga i alla fall..Sen testade jag att ta lite Tigerbalsam under näsan, men det sved mest! Kollade runt på nätet efter vad det kunde vara, men jag misstänkte ju redan själv att det var bihålorna. Ringde sjukvårdsupplysningen (eftersom jag svullnade upp) och dom sa samma sak, bihålorna. Hon rådde mig att kolla upp det, så morgonen därpå ringde jag vårdcentralen och bokade tid. Där blev jag väl inte så mycket klokare, fick dock fram att det inte verkade vara någon vätska i bihålorna, och inga bakterier, därmed krävdes ingen medicin. Det skulle bli bra av sig själv. Hade fortfarande ont och kände mig så hängig och svag. Men sen blev det faktiskt bättre redan på torsdagskvällen, skönt! Tänkte att jag kanske kunde jobba ändå, på fredagen och gå på personalfest. Men nej, värken ville inte ge med sig och jag var tvungen att inse mina begränsningar och stanna hemma från både jobb och fest. Tåkigt men sant..

Idag lördag, är första dagen som jag orkat göra lite! Städade på förmiddagen, sen åkte jag och Linda till Samarkand en sväng. Gick i affärer sen åt vi en sallad till sen lunch. Mycket trevligt! Jag handlade två linnen som ni kan se längre ner. Nu gör jag inte så mycket, men jag känner mig fortfarande väldigt sällskapssjuk och uttråkad! När J kommer hem ska vi åka och storhandla sen grilla! Gott och mysigt. Har äntligen fått tillbaka min smak och lukt! :) Annars blir den en lugn helg, så man är pigg och kry på måndag! Nedräkning till semester nu, 5 veckor kvar nu!! Vi funderar på att skjuta på Italien-resan till senare i höst, och ta en liten tur i Sverige istället. Bo i stuga på någon mysig camping i Smögen, Halmstad eller Mellbystrand. Får se vad det blir, vore riktigt mysigt! Någon som har förslag på fint ställe?!

Ha en trevlig lördagskväll alla!





En kopp kaffe nyss på balkongen, gött!


Blommorna växer och gror! Dom andra två har dött dock :( Dom var känsliga! Får bli pelargoner istället tror jag! Känns som dom tål det mesta?


Linnena jag köpte idag från Gina, 99 kr styck. Animaliskt tema, grrr ;) Har vänt bilden men när jag lägger upp den så vrider den sig fel!






Inga kommentarer: