söndag 24 juli 2011

Vecka 29

Har varit en bra vecka. Jag har dock känt mig ganska trött och sliten, i behov av semester. Har ju trots allt jobbat 1 år nu, och var inte ledig mycket alls i jul innan jag började nya jobbet. Så lite ledighet för att samla ny energi sitter verkligen på sin plats. Jobbar två veckor (10 arbetsdagar) till sen så, då är jag ledig i 3 härliga veckor!

Utöver jobbet så har jag hunnit med lite annat denna vecka också. I måndags gymmade jag (förbränning/kondition), i onsdags så träffade jag Frida. Vi satt först på Palladium och åt lite och pratade på om allt möjligt. Sen gick vi vidare till Deluxe, jag tog ett glas rött och Frida en alkoholfri drink :) Hon får inte dricka annat än det nu på några månader..;) Såå himla trevlig kväll blev det!

I torsdags var det dags för kalas, svärfar fyllde år :) Det bjöds på tacos och kladdkaka, en trevlig kväll trots att jag var aptrött och bara gäspade.. Sen i fredags efter jobbet så åkte jag hem och bytte till träningskläder, gick på stan lite och köpte en ny parfym och en tröja, sen gymmade jag 1 timme. Blev både kondis och styrka. Gött!! Har fortfarande träningsvärk faktiskt, i biceps och magen, körde hårt med dom! ;)

På kvällen sen så lagade jag oss en grymt god middag och vi hade en allmänt mysig kväll! Igår, lördag så slappade först några timmar, vilket jag verkligen behövde! Sen tog jag ett ryck och städade och J gick iväg med glas och papper. Vi hade sen en lugn dag med tittande på två filmer och mys i soffan! Idag var planen att åka till Karlskrona för att strosa runt sen besöka det berömda glass-stället, där man får gigantiska glassar! Men vi var segstartade och när klockan började närma sig lunchtid så kändes det lite sent att ge sig iväg..Tar trots allt 1 ½ timme dit.

Istället tog vi en liten runda på stan för att leta present till J´s brorsson, sen åkte vi ut till Pannkakshuset i Tolg! Hade aldrig varit där innan, men hört talas om det. Var låång väntetid, 40 minuter! Men det var vi inställda på och det var det värt! Blev dock illamående efteråt så jag hade nöjt mig med mindre. Åt inte ens upp allt, till J´s förtjusning :) En mysig tripp som förmodligen skulle vara ännu bättre om det inte var 15 gr och blåst ute..Höstkänslor ju, inte än!!!

På hemvägen stannade vi till vid ranschen för J ville slå lite. Jag satt kvar i bilen, så ruggigt ute ju! Regnet hängde i luften också.. Sen när vi var hemma så begav jag mig ut på en promis runt sjön, och fick sällskap en bit av Madde och Keno! Fick äntligen träffa Maddes love och han var riktigt trevlig! :) Sötisar! Regnet kom såklart under promenaden men gjorde inget!

Ikväll blir ännu en lugn myskväll, blir nog även en film till! :) Ska strax äta lite middag, left-overs från i fredags som bestod av följande middag; jag skar kycklingfileér på hälften, marinerade dom i olivolja, soja, vitlök och kryddor. Stekte kycklingen så den fick färg, virade sen bacon runt dom och hade in i ugnen. Gjorde egna potatisklyftor till (köper aldrig färdiga!!) och hade en god sallad och bea till! Riktigt jäkla gott blev det faktiskt. Potatisen perfa och kycklingen saftig. Ett tips till er där ute! :) På tal om det så är jag hungrig nu och ska äta!

Ha en trevlig kväll!




Amerikanska pannkakor med äpple, kanel och glass. Gott men mäktigt! Hade gott och väl räckt med två. Dom ser dock större ut på bilden än vad dom var, tallriken var liten :)

2 kommentarer:

Mammis!! sa...

Oj vilka pannkakor,ser ut som det är bakpulver i dom ;-)Det va längesen man laga det,kan bero på att jag inte har några barn som bor hemma längre o att jag inte tycker om det :)Kramiz!!

Sandra sa...

Ja det är ju såna tjocka, amerikanska. Blev väääldigt mäktigt :S Mådde illa sen. 1-2 hade räckt. Men vanliga är godare, speciellt dina ;) Kram!