onsdag 10 augusti 2011

Semester!

Oj, nu har jag en del att uppdatera! Inte hunnit med bloggen på senaste, tyvärr. Jag har nu min första lediga vecka av tre! Mycket skönt och jag njuter av att leva i nuet och inte ha så mycket planerat. Jag var hos systeryster från torsdagkväll till nu i måndags (tog ledigt fredag), och sen dess har jag inte gjort så mycket. Gått morgonpromenader, tränat, kollat film, tvättat och shoppat lite. Igår var jag barnvakt till J`s brorsdotter som är 8 år. Vi hade en mysig dag! Kändes mer som att hänga med en kompis än att sitta barnvakt, hon är så härlig och väldigt lättsam!

Idag är det onsdag och på fredag kommer mamsen hit! Sen på lördag kommer resten utav av familjen + systers pojkvän :) På lördag ska vi nämligen fira J och kompis som fyller 30 i år. Dock fyller båda i december men ville ha festen på sommaren :) Ska bli riktigt kul att hela min familj kommer! Inte ofta!

Nästa vecka ska vi ge oss iväg på lite äventyr. Först blir det Öland, sen vidare mot Ystad. Ska bli mysigt och härligt att komma iväg lite! Hoppas på lite bättre väder, för idag har det varit riktigt höstrusk, usch! Vänta lite till, snälla!? Apråpå Öland så följde jag med mitt hjärtegull Linda till hennes paradis på Öland, Djupvik där hennes pappa + fru har stuga, eller snarare gård! Vi var där för några veckor sen, innan jag gått på semester. Så fint och stort! Vi var där lördag till söndag, men hann med mycket! Vi hann prata en massa, åt och drack gott, slappade, myste (mös?), körde 4-hjuling, sköt hagelgevär mm! Så himla trevligt och hennes föräldrar är otroligt gästvänliga och mysiga! En grym helg som jag värderar högt.


























Dom fina bilderna togs med Lindas systemis och dom mindre fina med min Iphone ;)


Dagarna hos syster var väldigt bra dom också. Mamma kom också dit på torsdagskvällen och vi gick ut och käkade. På fredagen jobbade Therese och jag, mamma och Tina hade tänkt sola men det ville inte vädret så det blev lite shopping istället. På kvällen åkte vi till Nyköping för att möta upp Therese där och sen gå på Sahara hotnights som spelade då det var stadsfest i Nypan. Vi åt först en god middag sen diggade vi våra sysslingar :) Ja faktum är att två i bandet är våra släktingar, det ni! Asplund-släkten. Lite kul! Dom är grymt bra och duktiga! Coola bruds. På lördagen var den dags för mamsen att åka hem men innan det hann vi med en sväng på stan och lite solning. På kvällen var det dags för kräftskiva! Blev lite av en avskedsfest också eftersom Therese ska flytta till Sthlm och en annan på festen skulle också flytta. En mycket trevlig kväll! Söndag blev det slappt och segt, precis som det ska vara :) Måndag åkte T iväg på en tripp med killen, men mitt tåg gick inte förren senare på eftermiddagen, så jag fördrev tiden men solning och stan. Sammanfattningsvis har min semester hittills varit mycket bra!






Hela gänget :)





En gräshoppa på Tinas sko!

Lite skillnad va?? Den stora är svensk..dock skilde inte smaken så jättemycket!

Dom säger att vi är lika..näää...;) Det var 3 stycken till närvarande på festen men vill inte hänga ut dom..

Nytt transparent linne från Vila, hade ett svart under.


Hoppbilder är ju så kul!


Wiiieee!



GPS i mobilen är bra att ha påväg till krogen i en stad där man inte hittar så bra ;)


1 kommentar:

Mammis!! sa...

Vilka fina bilder från Öland.Och från Norrköping oxå förstås :)