onsdag 19 november 2008

Snö och tö

Ja det är vad som befinner sig utanför mitt fönster nu. Började snöa en massa stora mysiga flingor på eftermiddagen som sedan låg kvar! Blev alldeles vitt och juligt ute. Men det har redan börjat töa så nu är det slaskigt och slirigt ute. Var ju kul så länge det varade i alla fall. Men det hinner nog komma mer snö hoppas jag!

Har haft en effektiv dag! Efter att jag hade tvättat hela morgonen så begav jag mig ner på bibblan för att hämta min bok. Sen satte jag mig i en datorsal på skolan och satte igång att skriva på hemtentan. Insåg när jag började kolla i den nya boken att den var 100 gånger bättre än den jag har! Mycket mer lättförståelig och tydlig. Så det var bara till att börja om från scratch och utgå ifrån den nya boken istället. Men det gick bra! Känns mycket bättre nu när jag faktiskt förstår själv vad det är jag skrivit:) Har dock inte kommit längre när det gäller frågorna, fortfarande 5an och 6an kvar. Men 5an kan jag ju inte göra förren min beställda bok kommer. Den sista frågan ska jag sitta med imorgon tänkte jag! Börjar jobba vid 14, så tänkte ta tillvara på morgonen/förmiddagen. Imorgon får vi frågorna till den här kursens hemtenta också..Hoppas den inte är så svår! Satt och pluggade i 3 timmar sen tog hungern överhand så då cyklade jag hem och tillagade kyckling och bulgur. Sen blev det träning! 70 minuters medel/styrkepass. Så skönt! När jag väl står där och svettas så frågar jag mig själv alltid varför jag bangar detta som är så skönt och kul!? Men det gäller ju bara att komma iväg..."Bara".

Har nu fått reda på att sista föreläsningen innan jul är den 18e. Rätt sent men vi hade betydligt senare förra året. Typ dagen innan jul eller något sånt. Sjyrre byrre. Ska bli så skönt med lite ledigt! Har varit en intensiv termin..Sen nästa termin väntar den härliga C-uppsatsen..Gulp.

Jag ska på julkonsert snart! Jag ska gå med syrran och en arbetskollega till henne som jag träffat förut. Helgo tjej! Shirley Clamp, Sonja Alde´n och Sanna Nilsen tror jag det var som uppträder. Det ska bli så mysigt, har nog aldrig varit på något sånt innan. Ser fram emot det!

Nästa söndag är det julbord som gäller med pappa & Co. J kommer också då, redan på fredagen. Längtar!! <3

Man kan alltså lugnt säga att jag har en del mysiga, juliga och kuliga händelser att se fram emot!:)

Nu har jag nyss ätit en matig smoothie med musli. Men den blev nästan lite kletig..Uhh. Men dock blev jag mätt! Nu ska jag krypa ner under filten och glo på tv. Ringa min lilla korv också.

Hörs senare eller imorgon!

Hörrenini.. Puss på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud va mysigt med julkonsert! Jag har varit på 4 stycken, det är sån stämning! Jättemysigt! Kramar!!!