torsdag 23 april 2009

Mör

Aj aj aj. Min kropp ömmar och värker. Att träna ett jobbigt step-pass med befintlig rejäl träningsvärk i stort sett hela kroppen var ingen höjdare. Svettades som en gris (dom svettas väl inte ens så varför detta uttryck??) i salen som var varm som en bastu. Ingen som helst luftkonditionering utan endast några golvfläktar. Men nu är det gjort och jag känner mig bra som pallade med det trots smärtan!

Vet ni! Fick ett samtal idag. Från Euroskor i Växjö som var en av de butiker jag sökte jobb i för några veckor sen. Hon undrade om jag var intresserad av ett vikariat hos dom från i höst och som skulle sträcka sig cirka ett år framåt! En som skulle ha bebis och vara mammaledig, så det är ju svårt att veta när hon behagar komma tillbaka:) Skulle vara en tjänst på ungefär 50-75%. Heltid är ju det mest ultimata såklart men det är ju bra det med! Har jag tur kanske jag kan kombinera mina timmar på Joy (om jag får fortsatt där) med Euroskor så jag kommer upp i heltid! Jag ska prata med chefen på Joy först och främst gällande hösten sen får vi se vad det blir! Känns gött att ha ett på gång i alla fall! Sen är ju inte butiksbranschen en bransch som jag gärna vill jobba i efter att snart ha spenderat senaste 3 åren med att utbilda mig för att kunna jobba med det jag vill. Men jag har erfarenhet och uppenbarligen lätt att få jobb inom den branschen så det finns inga andra alternativ just nu än att tacka ja till de erbjudanden jag får! Jag är jätteglad och ser det som ytterligare en chans att få mer arbetslivserfarenhet och utmaningar! Såklart skönt att få in lite kosing också:) Har ju hela livet framför mig att jobba med en massa roliga saker! I dessa tider ska man vara glad att man har ett jobb överhuvudtaget! Även om än annan inte märkt av någon lågkonja..;)

Ringde och sa upp mitt hemtelefonabonnemang idag också, ihh nu börjar det kännas närma med flytten!! Blir så påtagligt när man börjar säga upp saker och göra adressändring osv:) Det är med blandade känslor som jag inser att det börjar närma sig..Stressen över uppsatsen tränger sig på men samtidigt känner jag en otrolig lättnad och lycka över att snart äääntligen få börja leva ihop med min käresta! Har väntat 2 år på det vilket är helt åt helvete för länge!

Nej nu ska jag vila min stackars möra kropp.

Sov gott alla mina vänner!

Imorgon är det fredag:) Skönt för er som är lediga...;)

Kram!

3 kommentarer:

Sanna sa...

GRATTIS gumman! Va roligt! Du är så bra! Jobben bara haglar..hihi! Men det är ju som du säger, jättebra erfarenhet tills man hittar det man verkligen vill jobba med, och som sagt man ska vara glad att man har ett jobb i dessa tider... Ha en bra helg! KRAM!

Sandra sa...

Jag är så otroligt glad för din skull, nu går allt din väg & det är du verkligen värd :) Och när det gäller uppsatsen så kommer det gå toppen, jag lovar! KRAM

Therese sa...

Kul att det går bra för dig! Du har fått många napp på jobb! Roligt! Lycka till med flytten o uppsattsen mm. Kram