tisdag 26 maj 2009

Uppsatsen är inlämnad!!!



Idag skickade vi in den slutgitliga uppsatsen och det känns såååå skönt!! Dock vet vi inte förren på måndag om den är "grön" och vi får gå upp med den eller inte. Men nu kan vi inte göra så mycket mer än att vänta på besked..Läsa igenom och förbereda oss inför seminariet är väl det vi kan göra nu. Men jag tänkte unna mig i alla fall ett par dagar nu och INTE plugga, det har jag gjort mig förtjänt av! Jag firade med att köpa ett par svarta jeansleggings med dragkedja nertill, från Vila. Imorgon ska jag till Vås för att luncha med Sandra! Blir förmodligen sista gången vi ses innan jag flyttar..Men hon är mer än välkommen att hälsa på!! Vi ska "byta grejer" med varann då hon köpt en tröja till mig som jag letat efter, men som bara fanns i Vås. Sen ska hon prova mina skor!
Jag har känt mig väldigt trött nu igår och idag. Dels beror det väl på förkylningen som inte vill ge mig sig, men sen har nog det intensiva pluggandet gjort sitt också. En jäkla press och stress som nu börjar släppa..Det har nog gett mig någon form av urladdning. Men jag passar på att bara ta det lugnt och slappa!!
I helgen bli det kalas för mig och syster. Hon fyller år och min kommande examen ska firas. Vi ska hålla till hos henne i Kholm. Hela släkten kommer, både på mammas och pappas sida. Ska bli så kul och mysigt! Åker dit redan på fredag, mamsen också. Vi ska baka och fixa inför lördagen:) J ska eventuellt komma också, om han får ledigt från jobbet. Hoppas!!
Sandra ska prova de vita skorna imorgon, om hon inte kan ha dom står du näst på tur Sofia!:) Ingen annan som är intresserad av att prova något av de andra paren??? Vill bli av med dom!
Får väl ta en liten uppdatering av helgen i Växjö också när jag ändå är igång:) Den har mest
bestått av plugg..Fick i fredags veta att jag fick ett helt kapitel i uppsatsen att göra som skulle vara klart på söndagen. Så det var inte mycket annat att välja på. Så trots trevligt besök och sällskap så var jag tvungen att sitta instängd och skriva...Sååå tråkigt!! Känns knappt som jag hunnit umgås något med J..:( Men han var så go och peppade mig hela tiden!! Det behövdes, ibland var jag redo att ge upp. Men det gjorde jag inte, och tillslut var jag klar! Tidiga mornar och sena kvällar lönade sig! Det var tur det!
Lördagen var det dags för bröllop och det var helt fantastiskt vackert. Blev en del tårar, var ju omöjligt att inte bli rörd! Var en rolig och lyckad fest efter vigseln med god mat och dryck. Framför allt trevligt sällskap! J och en kompis till honom var toastmasters för kvällen och dom hade inte kunnat göra ett bättre jobb! Stolt över älsklingen:) Brudparet bara strålade av lycka hela dagen och kvällen, underbart att se! Jag tycker så mycket om dom båda!!
På söndagen tog jag mig lite sovmorgon men sen var det bara att sätta sig med uppsatsen igen..Medan dom andra glodde på film och slappade, satt jag i sovrummet med datorn i knät..Blev klar sent på kvällen sen slocknade jag ganska fort av utmattning. Igår, måndag, var det dags för hemfärd. Vid 16 var jag hemma i Etuna. Gjorde inte alls mycket då, var helt slut.
Så, nu vet ni vad som händer i mig liv igen! Förstår om ni haft lite abstinens;)
Pussar & Kramar till er!

1 kommentar:

Sandra sa...

Vi ska ses i morgon, vi ska ses i morgon *hoppar runt*