tisdag 11 augusti 2009

Jag har gjort det igen gott folk!

Ja, jag har fixat mig ett jobb! Som ni vet så gick jag ju runt i butiker förra veckan och sökte jobb. Bland annat på en klädbutik som heter Kompaniet, som det kändes extra bra på! Ännu en gång har jag fått mina intutitioner bekräftade! Imorse när jag var ute och gick runt sjön så ringde nämligen mobilen. Det var från just Kompaniet som undrade om jag ville komma och provjobba, idag! Dom var kort om folk så det var ju ett ypperligt tillfälle. Så två timmar senare var jag på plats. Jag jobbade till 18 så det blev nästan en heldag! Gick bra, men man är ju alltid lite lost första dagen. En del att lära men det kommer med tiden. Ja, jag har fått jobb där!! :) Börjar dock inte förren i oktober men kan eventuellt bli lite innan dess. Tanken är nu att jag ska kombinera studier och jobb. Vill ju läsa den där psykolgikursen också. Men kan bli så att jag hoppar av för jag jobbar mycket, vilket ju egentligen inte är så tokigt! Men jag ska ge det ett försök i alla fall, kan ju vara värt! Så det känns såå skönt att ha hösten tryggad. Gick smidigt, även denna gång ;)

Nästa helg jobbar jag mina sista timmar på JOY, och det känns tråkigt..Sommaren där gick fort och jag har verkligen trivts så himla bra. Hade gärna stannat där men brist på arbete gör att det inte går..Men jag vann en mycket god vän under min vistelse där och hon är värd så mycket mer än ett jobb!! :)

Det nya jobbet tåldes ju att firas, så i stället för att äta spaghetti och köttfärsås som vi planerat, så gick vi ut och åt på fin restaurang ikväll. Jättegod mat! Efter vi avnjutit maten och ett glas vitt, så bjöd vi in oss själva till Erik på en fika. Trevligt :) Ganska nyss hemkomna och nu mätta och belåtna. Måste säga att jag är riktigt nöjd med denna dag!

Helgen var toppen! Hade ju besök av mamma och systeryster. Följer lite bilder+text här som sammanfattar vad vi gjort!

Sov gott!!

Puss & kram mina vänner!!


Ja, jag tror jag blev frälst inne på slottsruinen..Ni ser ju själva :)
Inne på stora fortet fanns ett litet, litet färgglatt fort som Sandra ville leka i..:)

Påväg in på området..Ordningsföljden på dom här bilderna blev inte så bra som ni ser..

Kronobergs Slottsruin. Jättehäftigt och sevärt!

I söndags var vi på det omtalade cafet Svenska tantens trädgårdscafe. Ett gammalt rött hus som ligger ute på landet men denna utsikt! Inte alls dumt, rentav väldigt mysigt och sevärt även detta!

Uppklädda för en kväll på stan. Blev middag sen öltält och Rix Fm Festival. Karl-Oskar dagarna var fredag och lördag vilket innebär jippon och fest i Växjö stad!
I lördags spelade Caroline Af Ugglas, lite senare Melody Club som röjde ordentligt! Inget slår live-musik när den är som bäst!






2 kommentarer:

Sanna sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!! Du är BÄST!! Och vilken härlig helg du verkar haft! : ) Massa pussar och kramar!

Therese sa...

Stort grattis till jobbet!!!! kram kram Therese