lördag 15 augusti 2009

Vågar jag?? Blond vs. Brunett..

Jag känner för en förändring när det gäller mitt hår. Har funderat på att antingen klippa mig ganska kort, men jag trivs väldigt bra samtidigt i mitt långa hår. Eller så ska jag färga håret kastanjebrunt. Men shit, bli brunett!? Vågar jag det? Går det att bli blond igen sen om jag vill? Jag gick från fult gulblekt blond till mörkbrunt när jag var runt 15 år. Tycker ändå jag passade ganska bra i det..? Jag ser ju annorlunda ut nu också, längre hår, lite snelugg. Nej jag vet inte, men samtidigt, WTF man lever bara en gång och det är ju trots allt "bara" en hårfärg! Ska hur som helst toppa mig snart för topparna är slitna efter sommaren.

Nog om hår. Har inte bloggat senaste dagarna för att det helt enkelt inte hänt så mycket spännande. Har spenderat dagarna mest hemma, lite på stan, fixat och donat. I torsdagskväll bjöd jag Jessica på lasagne och blåbärspaj. Vi satt och babblade på några timmar och hade det riktigt trevligt! Både maten och pajen fick högsta betyg så det var ju bra :) Pajen blev riktigt god om jag får säga det själv! Annars har det som sagt inte hänt så mycket. Kom upp vid 8 imorse, skönt. Gick runt sjön som vanligt, sen gick vi en sväng på stan för att leta inflyttningspresent. Är inflyttningsfest ikväll hos en kompis till J, ska bli kul! Snart ska jag och Erik iväg och kika på när J spelar fotbollsmatch. Hoppas regnet håller sig borta och hoppas på vinst också såklart :)

Cirka 10 år sen, alltså tagit kort på kort därav kass kvalitet. Men ni ser ju på ett ungefär hur jag såg ut då i alla fall som brunett. Nå?
Nyinköpt reafynd från Vila! Håret är långt och blont. Ganska fint ändå. Hur ska jag göra?? Klippa kort? Bara toppa? Färga ljusare eller bli brunett? Slinga, göra coola effekter??
Vill ha era tips!!


3 kommentarer:

Systra di sa...

Nää, vill inte bli kallad tvillingar igen ;)Du är fin hursom!! Kram syrri

Sanna sa...

Du är suuuuuupersnygg som blondin tycker jag. Men det är svårt att se dig som brunett....Men som sagt, du passar nog i allt, till och med utan hår kulle du va snygg! ; )
Kramar!

Tinii sa...

Jag har ju kort på hur du ser ut utan hår ;) hihi Du är fin som du är gummis,men som ja sagt förut tror ja du skulle passa i lite kortare frisyr också..lite cool lång page i olika längder och några mörka effekter i kanske ;) Pöss!