fredag 18 september 2009

Konstig vecka

Ja en väldigt skum vecka börjar lida mot sitt slut. Har väl egentligen inte hänt något speciellt. Men för det första så har jag mått halvdant från och till. Jättehängig med frossa, känningar i näsa och hals en dag, för att sen känna mig pigg och frisk nästa. Har liksom inte blivit något mer av det och det är jag glad över! Har varit halveffektiva dagar. Flera dagar har jag gått upp tidigt, men för att sen somna på förmiddagen och gå upp igen vid lunch. Inte bra!! Men sen har jag tagit mig i kragen och gått promenader, donat hemma osv. Men jag har känt mig så slö..Jag behöver VERKLIGEN börja jobba nu..Tur att det är cirka 2 veckor kvar bara! Sen blir det hårdkörning och jag kommer typ aldrig vara ledig i stället :P Men just nu känns det bara skönt! Pluggandet har inte gått alls. Känner mig så otroligt omotiverad med tanke på att jag snart ändå ska hoppa av kursen när jag börjar jobba. Men jag har ju planerat att göra första delkursen i alla fall. Med det så innebär det ju att jag faktiskt måste klara första tentan, och alltså måste jag plugga! Men jag tycks inte riktigt vilja inse fakta..SUCK! Vet också att tentaveckan kommer det inte bli mycket tid till plugg eftersom jag ska jobba 2 dagar plus att jag fyller år. Så jag har helt enkelt inget annat val än att få tummen ur på pluggfronten!!! *pepp pepp*

I tisdags följde jag med Tina till körgruppen hon sjunger i för att testa på. Det var intressant, men inget för mig tror jag..Körsång är ju lite speciellt och just det sättet att sjunga och ta toner passar nog inte riktigt mitt hobbysjungande..:) Men kul att ha testat! Härlig gemenskap och mysiga människor var det i alla fall! Igår så gav jag och Jessica oss ut i skogen för att leta svamp. Åkte till två olika skogar till och med, men guess what..Inte en endaste svampjäkel hittade vi!!?? Bara en massa andra sorter men inga katareller :( Fa-an. Vi som var så laddade! Efter cirka två timmar gav vi upp. Men som tur var så är Jessicas grannar svampplockare så vi berättade för dom om vår brist på svamplycka på vår lilla tur, och fick köpa en burk med härliga, gula kantareller! Så gick vi hem till henne och tillagade mumsiga toast med svampstuvning! Såå gott!! Vi låtasades lite att det var vi som hade plockat dom och då smakade det ännu bättre ;) Sen blev det fika med gott te och kanellängd :) En jättemysig eftermiddag/kväll blev det! Bästa dagen denna vecka tror jag!

Apropå te, jag ska snart möta upp Jessan på stan för att inhandla lite nytt te i en tebutik. Jag har kommit in i en te-period nu, vilket hör hösten lite till! Är lite less på dom teér vi har och har testat så nu är det dags för lite nytt! Får se vad jag kommer hem med :) Kan ha en liten te-recension här på bloggen när jag testat dom! Tänkte köpa en stor, fin temugg också! Ser alltid så gott ut att dricka te i en stor mugg så jag måste ju ha en! Ska kika på Indiska tror jag, dom brukar ha fint porslin!

Helgen bjuder inte på så mycket. Men eftersom jag inte känt mig kry i veckan, har träningen (menar då pass på Friskis, har ju gått promenader/cyklat) uteblivit. Men nu mår jag ju bra så det får bli lite helg-träning. Imorgon ska vi på ett Micheal Jackson jympapass, med bara MJ´s låtar! Kan nog bli kul! Söndag vet jag inte än vad det blir men något pass blir det allt!

Ikväll bli det fredagsmys men min älskling. Jag tänkte göra en kladdkaka senare så vi kan mumsa på den till nya teét :P

Det var vad jag kallar en uppdatering!

Ha en trevlig kväll!

Kramar från moi!

Idag hurrar vi för Tina, min underbara barndomsvän som fyller 25 år idag! Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRAAAA!!! Nästa helg blir det feeest! :D Pussar till dig söt!!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Pepp, pepp, peppar! Det är klart du ska klara av första delen på kursen gumman <3 P.S Ni gjorde rätt i att låtsas att det var ni som plockade svampen :)

Tinii sa...

Tack gumman :) Längtar såå till lördag!!! Pöss