fredag 15 januari 2010

Ledig och småsjuk..


Lill-Sandra, ungefär 6-7 år kanske?? På semester på Västkusten!


Hej på er!

Inte bloggat på hela veckan nu ändå. Jag som trodde jag var tillbaka i ett bra blogg-flow! Men icke. Har i för sig inte hänt vidare nämnvärt i veckan..Var väl shoppingen och skorna som var det roligaste :) Jobbat och gått promenader är väl vad jag gjort sen i veckan.


Idag är det fredag och jag är ledig. Hade planerat att göra massa nytta, men redan igårkväll började jag känna mig förkyld och hade känningar i halsen..Sen imorse kände jag mig jättehängig och förkylningen är nu ett faktum. Åhh inte igen, var ju nyss dålig! Men ändå bra att det kommer nu än om 2 veckor när vi ska åka tll Thailand. Jag skulle ha städat idag men det har jag inte orkat. Har legat i soffan mest hela dagen och "ojat" mig för att jag är så sjuk och ynklig :P Hade ett "måste" på att-göra-listan för dagen, vilket var att gå och köpa drickvaccin. Sagt och gjort, väntade in i det sista (dom stängde kl 14.00) och vid 13.30 pallrade jag mig iväg. Pust, vad tungt det var att gå! Kändes då att jag inte alls är kry, min kropp ville helst ligga kvar i soffan och vila. Men nu är vaccinet uppdrucket, andra dosen tas om en vecka! Vet inte alls om det är nödvändigt att ta detta vaccin men det känns bättre att ha tagit det. Har vaccinerat mig mot Hepatit A också. Nästa vecka ska jag gå till Apoteket och inhandla lite smått och gott. Kan nog vara bra att ha med sig lite, (nej inte för mycket Sanna ;) ) men dom ska vara riktigt duktiga där! Håller tummarna att ingen av oss blir dåliga under resan, vore verkligen trist! Man får vara försiktig helt enkelt och tänka sig för. Sprita händerna mycket osv. Blir nog alla tiders!! Shit mama vad det ska bli gött att komma iväg!! Just nu är det riktigt rått, grått och trist här hemma så det kommer sitta fint med lite sol och värme!


Jag som var riktigt peppad att träna årets första pass idag. Fa-an alltså, när ska jag få komma igång??!! Vill ju verkligen..Aja nu är jag ju faktiskt inte frisk så det får helt enkelt bli nya tag senare.


Ikväll blir det en god middag och mys framför Let´s Dance anar jag. Dom är riktigt duktiga i år! Men får se om något annat på tv lockar mer, har ju fixat en massa kanaler nu så det är för mycket att välja på nu i stället! Imorgon är det jobb som gäller så jag hoppas jag inte blir sämre!


Ha nu en riktigt mysig fredag!


Kramar från Sandris



3 kommentarer:

Sandra sa...

Fy fasen vilken söt tjej :) Verkligen fin bild!

Pernilla sa...

Härligt att resa till värmen, men du "MEDICINER" behöver du inte handla med dig, de har världens mirakel piller där nere, o det finns ett apotek vart du än går!!!

Kram
Pernilla

Madde sa...

Hej sötnos!Guud vad glad jag blev över ditt medelande på bloggen. Tänkte precis säga detsamma,vi verkar ha mycket gemensamt. Spännande! :)

Antar att du jobbar och sliter på Kompaniet nu. Du jobbar in i det sista.För snart ååååkeeer du!
Vi kan väl höras imorgon när jag slutat jobbet vid 16.00. Om du va sugen på en promenix då?:)
Och ja,festa ska vi verligen göra ihop!
KRAMIS