tisdag 9 februari 2010

Sista anhalt: Phuket, Karon

Hej hopp alla dar hemma!

Har kommer en till uppdatering, det har ar bara tredje gangen jag ar inne pa internet. Ar inte direkt forsta prio nar man ar har :P

Igar, mandag, kom vi till sista anhalten som ar Phuket, Karon. Vi bor pa ett riktigt fint hotell, sa vi avslutar resan med riktig klass :) Jag hade lite otur igar nar vi ganska nyss hade anlant. Slog stortan rakt in ett trappsteg som jag inte sag for det var samma farg som golvet, och slog upp en skinnflisa. Aaajj! Borjade bloda ganska mycket, och gjorde mer och mer ont. Gick till ett av alla apotek som finns har, och hon hjalpte mig. Kopte med mig rengoring och lite annat sa jag kunde lagga om det sjalv. Hon rekommenderade inget bad pa 2 till 3 dagar. Igar badade jag i poolen med foten upp, men idag har jag doppat den. Var rejalt inlindad sa det ar nog lugnt. Lite typiskt att jag gjorde mig illa men det verkar laka bra, och jag har inte alls ont nu. Har bara legat vid poolen an sa lange, men imorrn ska vi nog lagga oss pa beachen. Man far passa pa att pressa nu sista dagarna :P Solat med kokosolja idag sa nu har vi brant oss..igen..Men vad gor man inte :P

Har verkligen det underbart men nu borjar jag langta hem. Framfor allt efter alsklingen men saklart efter familj och vanner! Tva veckor blir sa lang tid nar man ar sa langt borta. Men nu far vi forsoka njuta och ta vara pa sista dagarna, och tanka pa hur jakla skont vi faktiskt har det. Ar sjukt hur fort man anpassar sig alltsa.

Nej nu ar det dags att sluta, men blev en liten uppdatering i alla fall! Hoppas ni alla mar bra dar hemma!

Ses snart!

Puss och kram!

4 kommentarer:

Anna sa...

Hej!
känner igen det där med ont i tån, fast då var det ju en vinvlaska som landade på den. Du och stortåar alltså ;) Hoppas den kvicknar till snart.
Skönt att höra att ni har det bra. Snart är ni hemma i tre meter snö igen och då kommer ni sakna stranden och värmen...
Ha det bäst!
KRaaamar

Madde- sa...

Jaa passa på o njut eftersom ni kommer komma hem till kalla Sverige. Snön och kylan håller i sig..buhu!
Vill ha vår..
Hoppas foten blir bättre!!

Kram!

Sandra sa...

Är så avundsjuk!!! Låter som ni hadet himla bra/skönt (förutom incidenten med tån).... :) Njut nu ordentligt de sista dagarna.

Sandris sa...

haha ja Anna, samma storta ocksa var det! Men den mar mycket battre nu, har bara plaster pa nu och kan bada igen. Men imorgon ar sista dagen i varmen, aker till flygplatsen tidigt lordagmorgon.Hemma lordageftermiddag,svensk tid.
Madde: ja uscha, ser inte fram emiot snon..Men det sjuka ar ju att man kommer att ha anpassat sig efter typ 3 minuter. Samma som man gjort har. Snart ar det feest, jihuue ska bli kul!!
Sandra:Ska forsoka njuta men nu langtar jag hem till min lilla Jens :) Kramar till er alla tre!!